هجوم سرمایه گذاران برای خرید طلا

هجوم سرمایه گذاران برای خرید طلا | چاپ |
سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۴:۵۱

بینا- در میان گمانه زنی ها نسبت به اجرای دور جدید طرح ارائه محرکه اقتصادی QEیا اتخاذ سیاست اقتصادی دیگر توسط بانک های مرکزی جهان ، سرمایه گذاران فقط در ماه جاری حدود ۸۵۰ میلیون دلار طلا خریداری کرده اند.
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا کیتکو، در ماه جولای در حالی که چین شاهد کاهش رشد تولیدات صنعتی بود، میزان تولید بخش های داخلی آمریکا و اروپا نیز با کاهش مواجه شد.
براساس این گزارش، بانک های مرکزی آمریکا و اروپا اخیرا” قول داده بودند که در صورت لزوم به منظور رشد اقتصاد این کشورها سیاست اقتصادی جدیدی را اتخاذ نمایند ولی هنوز این امر به تحقق نپیوسته است.
براین اساس، بدیهی است که سرمایه گذاران فقط از طریق افزایش بهای طلا سود می کنند ، بنابراین کاهش نرخ بهره بانکی توسط بانک های مرکزی جهان فرصت مناسبی را برای خرید طلا توسط سرمایه گذاران فراهم می کند ،در همین حال اتخاذ سیاست انبساطی بیشتر از سوی بانک های مرکزی جهان موجب شده است سرمایه گذاران فقط در ماه جاری حدود ۸۵۰ میلیون دلار طلا خریداری کنند.
این گزارش می افزاید، دومرحله از اجرای طرح محرکه اقتصادی QE توسط بانک مرکزی آمریکا در ژوئن سال گذشته به پایان رسید در همین حال این بانک از طریق اجرای این دو طرح حدود ۲٫۳ تریلیون دلار از بدهی خود را پرداخت کرده است.
صندوق بین المللی پول پس از آشفتگی در اقتصاد اروپا رشد اقتصاد جهان را در سال ۲۰۲۴، ۳٫۹ درصد برآورد کرده است.
برپایه این گزارش، اگرچه طلا به منزله پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران می باشد اما برخی از این افراد در پی خرید دلار و اوراق قرضه دولت می باشند که در این صورت خرید و فروش سکه طلا نیز کاهش می یابد.
شایان ذکر است، گروه اقتصادی “گلدمن ساکس” پیش بینی کرده است متوسط بهای اونس جهانی طلا در سال جاری ۱۶۴۳ دلار خواهد بود و قیمت طلا در سه ماه آینده به ۱۷۸۵ دلار نیز خواهد رسید.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.