هجوم گنجشک‌ها به مزارع کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عبدالرسول گندمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی بهاره در شهرستان کازرون آغاز شد اظهار داشت: در سال جاری ۶۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت محصول سیب‌زمینی قرار گرفته و میزان تولید با توجه به خسارت ناشی از بارش شدید تگرگ در یک ماه گذشته با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو است.

وی افزود: برآورد می‌شود که ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان کازرون برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه در عین حال هزینه تولید سیب‌زمینی و وضعیت بازار عرضه، رضایت بخش نبوده و نگرانی سیب‌زمینی‌کاران را در بر داشته است ادامه داد: این درحالی است که قیمت سیب‌زمینی در بازار فروش سه برابر قیمت خرید از کشاورزان با توجه به اثرگذاری واسطه‌ها در بازار است.

گندمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از هجوم گنجشک‌های بومی و مهاجر به مزارع غلات شهرستان کازرون خبر داد و تصریح کرد: مزارع غلات در مناطق خشت و کنارتخته مورد هجوم گنجشک‌های بومی و مهاجر قرار گرفت، از این رو مدیریت جهاد کشاورزی پیشنهاد می‌کند صندوق بیمه محصولات کشاورزی گزینه آفات مهاجم را به عنوان عامل خطر در سقف تعهدات بیمه عملیاتی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات برداشت از مزارع جو آبی و دیم در شهرستان کازرون آغاز شده است گفت:

در سال زراعی جاری حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان کازرون زیر کشت محصول جو قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: با توجه به سطح زیرکشت محصول جو در شهرستان کازرون پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان برداشت شود که این میزان حداقل چهار برابر تولید سال گذشته است.

گندمی اضافه کرد: وضعیت مناسب بازار عرضه جو، تمایل کشاورزان به فروش تضمینی را کاهش داده است و به صورت توافقی با قیمت مناسب در بازار به فروش می‌رسد.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.