هدست پیشرفته ضد حملات صرع و افسردگی!!

محققان یک هدست الکتریکی کوچکی طراحی کرده‌اند که در زمان خواب مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند به کاهش حملات صرع و اختلالات افسرگی کمک کند.

 

Headsets

 

به گزارش”یک پارس” به نقل از ایسنا، متخصصان علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیا روش تحریک عصب سه قلو (Trigeminal Nerve Stimulation) را ابداع و شرکت تولیدکننده دستگاه‌های پزشکی NeuroSigma گجت آن را طراحی کرده‌اند.

 

این دستگاه به نام Monarch به شکل یک پد طراحی شده است که روی پیشانی و در قسمت بالای عصب اصلی مغز چسبیده می‌شود؛ پد از طریق سیم‌های نازک به یک جعبه کوچک در اندازه تلفن همراه که در قسمت کمر قرار دارد، متصل می‌شود.

 

جعبه در مدت حداکثر ۳۰ ثانیه پالس‌های الکتریکی ضعیف تولید می کند و تولید پالس به مدت ۳۰ ثانیه متوقف می‌شود.

 

پالس های الکتریکی باعث تحریک عصب سه قلو (تری ژمینال) شده و تعداد حملات صرع شدید را کاهش می‌دهد و می‌تواند برای کاهش علائم افسردگی نیز موثر باشد.

 

مطالعات اولیه نشان می‌دهد، در گروهی از بیماران دچار صرع شدید که در طول یکسال از این دستگاه استفاده کرده‌اند، تعداد حملات بطور میانگین ۶۰ درصد کاهش یافته است؛ همچنین نمرات افراد در آزمون های سنجش سطح افسردگی نیز پس از استفاده از این دستگاه افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 

این دستگاه در مراحل تحقیقات بالینی قرار دارد و تا چند ماه آینده در کلینیک‌های خصوصی انگلیس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.