هدفمندی تولید، گرانی کاغذ را خنثی می کند

۲ م دیماه ،

هدفمندی تولید با توجه به لزوم تدوین اقداماتی برای کاهش تأثیر گرانی کاغذ، اثرات معضل کنونی بازار را خنثی می کند.

ابوالضل دیداری، مسئول فروش انتشار یافتنات جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: به سبب گرانی کاغذ تولیدات ما کاهش یافته ولی از نظر فروش در وضعیت خوبی به سر می بریم به نحوی که فروشمان افزایش یافته است.
وی گفت: سبب خوب بودن وضعیت فروش در این انتشار یافتنات، هدفمند شدن تولید است به طوریکه با توجه به نیاز دانشجویان کتاب تولید می شود.
دیداری در رابطه با عوامل تأثیرگذار در کاهش تیراژ کتاب گفت: گرانی کاغذ مهمترین مسأله در این راستا است چراکه ناخواسته بر تولیدات کتاب تأثیر منفی خود را می گذارد.
وی افزود: عوامل دیگری چون کپی کردن کتبها و نهضت جزوه نیز در این راستا تأثیر گذار است.
مسئول فروش انتشار یافتنات جهاد دانشگاهی در رابطه با راهکارهایی برای بهبود در وضعیت تیراژ کتابها گفت: در نهضت جزوه؛ جزوات باید تبدیل به کتاب شود تا گرفتاری توزیع برای ناشران پیش نیاید در صورت تحقق یافتن چنین امری ناشر بی انگیزه به چاپ مجدد کتاب می شود وبه این صورت وضعیت نامساعدی در این راستا پیش می آید.
وی ادامه داد: راهکار بعدی این است که ناشران با توجه به مسأله گرانی کاغذ چاپ کتابهای خود را هدفمندتر کنند به طوریکه با توجه به علاقه و استقبال مردم کتابهای خود را چاپ کنند.
وی  خاطر نشان کرد: اگر دولت راهکاری را برای تولید کاغذ در داخل کشور در نظر بگیرد این مسئله گرانی کاغذ که اصلی ترین مسئله در حال حاضر کشور است حل خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.