هدفم از خواندن ˝محشر کبری˝ مداحی نبوده است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

علی اصحابی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین/

علی اصحابی معتقد است، هدف خوانندگان پاپ از خواندن قطعات مذهبی برای ائمه معصومین، مداحی نیست.

علی اصحابی، خواننده در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: بسیاری از خوانندگان پاپ برای امام حسین (ع) و محرم و صفر قطعاتی را خوانده‌اند که این قطعات با انتقاد علما و منتقدین مواجه شده، زیرا بسیاری معتقدند که خوانندگان پاپ نباید برای ائمه اطهار بخوانند در صورتی که هر کسی می‌تواند برای معصومین بخواند. به نظرم موسیقی می‌تواند بسیاری از جوانان را به مراسم مذهبی علاقه‌مند کنیم،

این خواننده در ادامه بیان کرد: البته بسیاری از خوانندگان قطعات ریتمیک و تند را منتشر کردند که این اشتباه است، زیرا اگر قطعه‌ای هم در قالب موسیقی پاپ خوانده می‌شود باید آرام و در خور شان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) باشد.

اصحابی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال من قطعه “محشر کبری” را برای محرم خواندم که خدا رو شکر این قطعه بازخورد خوبی داشت و بسیاری از مخاطبان با این قطعه ارتباط کردند؛ در نتیجه می‌توانیم به کمک موسیقی بسیاری از جوانان را به مراسم مذهبی دعوت کنیم.

علی اصحابی افزود: همچنین من چندین بار شنیدم که جوانان از ادیان دیگر به کمک این قطعات به دین اسلام گرویده‌اند در نتیجه هر کس می‌تواند با زبان خودش برای دین اسلام و امامان بخواند.

این خواننده تاکید کرد: به نظر من اگر به زبان موسیقی برای امام حسین (ع) می‌خوانیم باید توجه داشته باشیم تا موسیقی مناسبی ارائه دهیم؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار اشتباه شویم. در نتیجه این موضوع به دل انسان‌ها بستگی دارد و هرکسی می‌تواند در ایام محرم به هر طریقی با امامان معصوم خود سخن بگوید.

علی اصحابی در پایان گفت: هدف من از خواندن این قطعه مداحی نبوده است، زیرا مداحی و مرثیه‌سرایی نیاز به آموزش دارد در نتیجه فقط برای دل خودم و برای امام حسین (ع) خواندم.

گفتنی است، علی اصحابی قطعه “محشر کبری” را برای محرم خوانده است که این قطعه مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.این قطعه با ترانه سرایی:هادی اصحابی و آهنگسازی و تنظیم الیاس شیرزاد است.
 

پایان پیام/۴۶ / الف


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.