هدف آمریکا از تهدید نظامی سوریه تغییر موازنه به نفع معارضان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

“استاد دانشگاه شهید با‌هنر” گفت: موازنه قدرت در سوریه به نفع نیروهای دولتی و علیه قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی است و غرب این مسئله را تهدیدی برای خود تلقی می‌کند.

حسین معین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه اظهار داشت: با توجه به تجربه‌های قبل به نظر می‌ر‌سد که آمریکا به صورت موردی و تدریجی به سوریه حمله خواهد کرد.

وی به چرایی حمله احتمالی به سوریه اشاره کرد و افزود: موازنه قدرت در سوریه به نفع نیروهای دولتی و علیه قدرت‌گیری اشخاص تندرو و گروه‌های تروریستی است و با توجه به اینکه موازنه به نفع دولت سوریه تغییر کرده، این امر می‌تواند تهدیدی برای منافع غرب تلقی شود.

استاد دانشگاه شهید با‌هنر، تغییر موازنه قدرت در سوریه را تهدیدی برای دشمنان بشاراسد عنوان کرد و گفت: دشمنان بشار اسد با این تغییر احساس خطر کرده‌اند، لذا سعی می‌کنند از هر طریق به دولت سوریه فشار وارد کنند که تهدید نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

وی با اشاره به تأثیرات حمله آمریکا در منطقه گفت: کشورهای منطقه و حامی سوریه اجازه نخواهند داد که غرب با تهدید‌های نظامی و تبلیغاتی به اهداف شوم خود در منطقه دست یابد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.