هدف از انفجار عراق کشتن شیعیان و خدمت به امپریالیستها بود

به گزارش خبرنگار مهر از ترکیه، در پی بمب گذارى در محله مسکونى شهر بغداد، کربلا، حله، موصل، کرکوک، تکریت، بلده، فلوجه انجمن علماى شیعه در ترکیه در بیانیه ای نوشت: انفجار بمب در بعضى از شهرهاى عراق در زمان مراسم عزادارى حضرت امام موسى کاظم را محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: عاشقان اهل بیت و پیامبر به کدام گناه کشته شدند. آیا هدف قربانیان این حمله جز عزاداری برای اولاد پیامبر نبود. حمله به شیعیان بخشی از برنامه بزرگ و وحشیانه دشمن است. هدف از این بمب گذارى از بین بردن مسلمانها و خدمت به امپریالیستها است.

بر اساس این بیانیه، در حالیکه مسلمانان امروز به اتحاد و همبستگى نیاز دارند و باید علیه ظالمان زمان قیام کنند، خداوند متعال و رسول اکرم از ریخته شدن خون انسانها و چنین بمب گذاری هایی خوشنود نمی شود.

انجمن شیعه در ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه همبستگى و اتحاد مسلمانها اولین اهداف این انجمن است، گفت: عقیده کثیف جنایتکاران برای حمله به شیعیان در طول تاریخ همچون زمان حال به ظالمان و مستکبرین خدمت نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: عاملان این بمب گذاری از هر نژاد و مذهب و دینى که باشند، نباید قربانی بازیهای امپریالیستها و یا نوکران آن شوند. این نیروهاى فاسد نه دوست شیعیان هستند و نه دوست سنیها. اینها دشمن کسى هستند که لا اله الا الله و محمد رسول الله می گویند و در این زمان می خواهند برنامه خود را اجرا بکنند.

انجمن علماى شیعه در ترکیه در ادامه تاکید کرد: مسلمانها نباید به امپریالیست ها فرصت بدهد و در مقابل رویدادهاى اخیر باید بیدار باشند. به اخبار دروغ نباید اعتنا کرد، کشتن یک برادر دینی، پیامبر اکرم را غمگین و دشمن را شاد می کند.

انجمن علماى شیعه با محکوم کردن اقدامات تروریستی در عراق تاکید کرد: مسببان این حمله باید مجازات شوند و به شهداى راه حق از درگاه حق طلب مغفرت و به خانواده آنها و بخصوص به امام زمان (ع) تسلیت عرض میکنیم.

انجمن علماى شیعه در ترکیه ۲۳ خرداد ماه با هدف افزایش اتحاد علما و همبستگی در برابر اقدامات ضد اسلام و مکتب تشیع در سراسر جهان به خصوص در ترکیه تشکیل شد.

شایان ذکر است در اثر انفجارهای متعدد روز گذشته عراق حدود ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شده اند، شبکه العربیه گزارش داده بود آمار تلفات این انفجارها به ۷۳ نفر افزایش یافته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.