هدف از منع صادرات، تامین نیازهای داخل است/صادرات تولید مازاد با توجه به بازار ارز

۲۰ آبان ،

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لیست تازه کالاهای ممنوع‌الصادرات در حقیقت همان اقلام پیشی است که به صورت دقیق‌تر برای عدم اشتباه گمرک تنظیم شده است.

حسین گروسی نماینده شهریار، ملارد و شهر قدس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات مقطعی در خصوص صادرات کالا در نظر گرفته شده که صادرکنندگان برای بسترسازی مناسب باید مواردی را رعایت می‌کردند و هدف از این کار محاسبه میزان تولید است تا بتوانیم مازاد محصولات تولیدی را صادر کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به سبب نیازهای داخل، صادرات برخی اقلام ممنوع است اما برخی کالاها نیز به آن اضافه شده ولی به طور کلی همان لیست اقلام پیشی بصورت ریزبینانه‌تر است.

گروسی تصریح کرد:‌ ما با این مسئله که به طور کامل جلوی صادرات را بگیریم موافق نیستیم بلکه هدف ما این است که با استفاده از شرایط کنونی بازار ارز، تولیدکنندگان را تشویق کنیم و ظرفیت را بالا ببریم و مازاد نیاز داخل را صادر کنیم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر لوازم لوکس، لوازم آرایشی و اقلام مصرفی در لیست کالاهای ۹ و ۱۰ را نه ثبت سفارش می‌کنیم و نه ارز دولتی به آنها اختصاص می‌دهیم و در بحث واردات این کالاها، ارز با محدودیت ارائه می‌گردد.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.