هدف بازداشت های اخیر علما و طلاب مسلمان هستند

به گزارش ایرنا، این منابع گفتند نیروهای امنیتی میانمار از ابتدای ماه رمضان بازداشت گسترده علمای مسلمان و طلاب شریعت اسلامی را در اولویت کار خود قرار داده و سرکوب مسلمانان از ابتدای ماه رمضان روند فزاینده ای را در پیش گرفته است.

براساس این گزارش، سازمان های بشردوستانه اعلام کرده اند میانمار به کانون فجیع ترین سرکوب و نقض حقوق اقلیت ها تبدیل شده است. با شروع ماه رمضان، نیروهای امنیتی میانمار سرکوب مسلمانان را که در گذشته اعمال می شده و طی چند ماه اخیر گسترش یافته بود، تسریع کرده اند.

این بار هدف بازداشت ها علما، طلاب و نخبگان فرهنگی مسلمان در این کشور هستند. به عبارت دیگر دولت میانمار هر کس و هر چیز که با ماه رمضان مرتبط باشد حتی برگزاری نماز تراویح را هدف گرفته و مسلمانان اجازه برگزاری آن را ندارند.

گرچه موجی از محکومیت در آسیا، جهان عرب و جامعه جهانی علیه اقدامات سرکوب گرانه دولت میانمار به راه افتاده اما دولت این کشور نه تنها هیچ اقدامی برای متوقف کردن سرکوب مسلمانان انجام نداده بلکه رئیس جمهور میانمار بار دیگر در سخنان خود کوشید مسلمانان را خارج از دایره شهروندی این کشور معرفی و آنان را مهاجر توصیف کند.

وی گفت این افراد یا باید از کشور اخراج شوند یا در اردوگاه های پناهندگان اقامت کنند اما دولت میانمار حتی برای تحقق این دو گزینه هم اقدامی نکرده و مسلمانان را به دست نیروهای امنیتی سپرده است.

حلقه محاصره علیه مسلمانان این کشور هر روز تنگ تر می شود. هر کس از بازداشت ها جان سالم به در برده باشد، شبح گرسنگی و به آتش کشیده شدن اموال و منازل و وحشت از آینده ای نامعلوم آنان را تهدید می کند. کسانی هم که موفق به فرار از میانمار شده باشند با مشکلاتی مواجه می شوند که دولت بنگلادش برای آوارگان مسلمان میانمار ایجاد کرده است.

این گزارش افزود: نیروهای امنیتی میانمار حتی از تعقیب و قتل آوارگان فراری هم دست برنمی دارند.

مترجمام **۱۴۹۱** ۱۳۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۶۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.