هدف بازگرداندن آرامش به بیماران است/ برگشت آرامش به حوزه سلامت یعنی کمبود دارویی نداشته باشیم

فروردین ۱۴۰۳

نباید کمبود دارویی در کشور وجود داشته باشد و قیمت داروها به گونه ای باشد که در تحمل بیماران نباشد.

دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه دارو هدف اول دولت و شخص وزیر این است که آرامش را به بیماران بازگردانیم.

وی اظهار داشت: در این مورد ما نباید کمبود دارویی داشته باشیم و قیمت دارو به گونه ای باشد تا در تحمل بیماران نباشد و نیز حمایت بیمه ای افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم اعتباراتی که در این خصوص وجود دارد را سریعاً هزینه کنیم چرا که به هر حال پیش بینی هایی شده است که به آن ها عمل نشده است.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال افزایش قیمت دارو یارانه ای و داروی بیماران خاص و صعب العلاج باید جبران می شد که این امر جبران نشده است و نباید افزایش قیمتی که ناشی از افزایش نرخ بود به بیماران منتقل می شد و برنامه ما این است تا اینگونه بیماران بتوانند داروی خود را به راحتی تأمین کنند.

** برگشت آرامش به حوزه سلامت یعنی کمبود دارویی نداشته باشیم

دکتر دیناروند با بیان اینکه اگر بیمه ها تعهدات خود را بپذیرند گفت: توافقات اولیه در این خصوص با دکتر هاشمی انجام شده است و مطمئناً برگشت آرامش به حوزه سلامت و به خصوص دارو یعنی اینکه کمبود دارویی نداشته باشیم و مردم بتوانند به راحتی به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و تلاش ما این است که در سال ۹۲ این اتفاق بیافتد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.