هدف تحریم‌ها فلج نمودن بخش خصوص است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

رییس سازمان تجارت جهانی ایران، با اعلام این‌که تحریم‌ها بخش خصوصی اقتصاد ایران را هدف قرار داده‌اند اظهار نمود: متاسفانه دولت بخش خصوصی را جدی نمی‌گیرد و این درحالی است که برای عبور از تحریم‌ها به استفاده از توان بخش خصوصی احتیاج داریم.

محمدرضا سبزعلیپور با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی ایجاد شده بر کشور گفت: در این شرایط هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند خود را از دیگران جدا بداند و همه باید با همه توان به مقابله با فشارها بپردازند. سازمان تجارت جهانی ایران نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی اقتصاد ایران تلاش خود را نموده تا در این جهت قدم بردارد.

وی در توضیح اقدامات این سازمان گفت: کشورهای تحریم‌کننده همه تلاش خود را نموده‌اند که در ایران بخش خصوصی را مقابل دولت قرار دهند و سازمان ما تلاش نموده در مقابل این اقدام بایستد و اعلام کند جنگ دولت‌ها با ملت یران ناجوانمردانه است و فشار تحریم‌ها روی مردم واقع می‌شود.

در همین جهت تلاش نمودیم با برگزاری همایش‌ها و جلساتی با دستگاه‌های ذیربط همفکری و هماهنگی‌هایی به وجود آوریم.

وی بحث رسیدگی به تحریم‌ها در کشور را بدون متولی دانست و توضیح داد: متاسفانه در بعضی حوزه‌های تحریم، ما منفعلانه برخورد نموده‌ایم. در دستگاه‌های مختلف جلسات بسیاری برگزار می‌شود اما به سبب نبود هماهنگی در مرحله عمل به مشکل برمی‌خوریم و برای حل این مشکل نیاز به ایجاد سازمانی داریم که متولی این امور باشد.

رییس سازمان تجارت جهانی ایران برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی را نیز تلاشی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط در تحریم‌ها دانست و تشریح نمود: این همایش دو هدف عمده را دنبال می‌کند. ما می‌خواهیم در مرحله اول نشان دهیم بخش خصوصی در کنار دولت توانایی بسیاری دارد و می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند و هدف دیگر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی جهت مقابله با تحریم‌هاست و به همین سبب در این همایش معاونین وزارتخانه‌های اقتصادی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونان بانک مرکزی، شهرداری و نیروی انتظامی را دعوت نمودیم تا با مشارکت حداکثری ، این نشست برگزار و اهداف مدنظر محقق شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، سومین جلسه شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با حضور اعضاء این شورا چهارشنبه ۱۰ آبان در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

دومین جلسه شورای سیاستگذاری (اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی) روز دوشنبه ۲۴ مهر در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.