هدف جشنواره “آخرین منجی” مردمی کردن فعالیت در حوزه مهدویت است

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۴:۳۸:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سید احسان قاضی زاده هاشمی؛هدف اصلی برگزاری جشنواره بین‌المللی `آخرین منجی` را مردمی کردن فعالیت در حوزه مهدویت و انتظار و اشاعه آن در تمام طول سال عنوان کرد.
به گزارش آریا، سید احسان قاضی زاده هاشمی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و رئیس چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی در نشست خبری چهارمین جشنواره بین‌المللی `آخرین منجی`، اظهار داشت: جشنواره `آخرین منجی` با هدف ترویج فرهنگ و ادب انتظار از سال ۱۳۸۶ به عنوان طرح راهبردی مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و توسط موسسه کوثر آل طه، کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: در سالهای گذشته با بهره برداری از ظرفیتهای مردمی توانست عنوان بهترین ایده و طرح مهدوی را در همایش بین المللی دکترین مهدویت به خود اختصاص دهد و توسط مقام محترم ریاست جمهوری مورد تقدیر واقع گردد.
مهمترین نقطه قوت این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های مشابه حضور گسترده اقشار مردم در برنامه های متنوع جشنواره بین المللی آخرین منجی است.
سید احسان قاضی زاده هاشمی گفت:همان طور که برگزاری نشستهای هم اندیشی منتظران خورشید در نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی توانست تعداد بسیار زیادی از دانشجویان کشور را با مباحث تخصصی حوزه مهدویت آشنا سازد، برگزاری نمایشگاه های عکس انتظار منجی در امامزادگان استان تهران در سومین جشنواره بین المللی آخرین منجی عموم مردم را تحت تاثیر قرار داد و در چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی قصد داریم با برگزاری مراسم شبهای شعر با همکاری انجمنهای شعر سراسر کشور و برگزاری مسابقه بهترین پیامک ادبی انتظار با همکاری هر سه اپراتور مطرح کشور در حوزه تلفن همراه حرکتی ویژه را با نگاه جلب مشارکت همه مردم کشور از طریق بستر تلفن همراه آغاز نماییم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران  ادامه داد:از سوی دیگر بررسی نقاط قوت و ضعف سه دوره گذشته جشنواره بین المللی آخرین منجی بیانگر این مطلب است که عموم مردم نسبت به فراخوان ادبی این جشنواره استقبال بیشتری از خود نشان داده اند. لذا در چهارمین دوره ی برگزاری جشنواره بین المللی آخرین منجی بر آن شدیم تا فراخوان جشنواره را در حوزه های ادبی اطلاع رسانی نماییم.
وی اظهار داشت:شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی عناوین بخشهایی است که افراد می توانند آثار خود را تا ۵ تیرماه از طریق دبیرخانه الکترونیک جشنواره به نشانی Akharinmonji.org جهت بررسی و داوری ارسال نمایند.
قاضی زاده گفت:زمان داوری از روز ۷ تیرماه آغاز و تا ۱۲ تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت در ۱۵ تیرماه همزمان با سالروز ولادت آخرین منجی بشریت در مراسمی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قائم مقام سازمان صدا و سیما و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر، تندیس و سه سکه بهار آزادی برای نفرات اول، دو سکه بهار آزادی برای نفرات دوم و یک سکه بهار آزادی برای نفرات سوم بخشهای مختلف جشنواره تقدیر خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان ساخت:از زمان اعلام فراخوان ارسال آثار تا کنون ۱۲۰۰ شعر، قطعه ادبی و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بیانگر استقبال عمومی از برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی است. «مهدویت محور صلح جهانی»، «انتظار منجی‌محور اصلاح جامعه»، «نقش انتظار منجی در جنبش‌های اجتماعی»، «ولایت فقیه و انتظار در عصر غیبت» و «ولایت‌‌مداری کلید نجات از فتنه‌های آخرالزمان» مهمترین موضوعات چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی است.
وی افزود:در نیمه شعبان علاوه بر تقدیر از برگزیدگان بخش ادبی چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی، از کتاب شعر آخرین منجی که حاصل اشعار برگزیده دوره های گذشته جشنواره است رونمایی خواهد شد. همچنین از روز ولادت آخرین منجی بشریت به مدت ده روز فیلمهای برگزیده مربوط به دوره های گذشته جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برخی سینماها و تالارهای فرهنگی برای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، روزنامه نگاران و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور اکران خواهد شد.
وی ادامه داد:البته چهارمین جشنواره بین المللی آخرین منجی به نیمه شعبان ختم نخواهد شد و تا سالروز امامت آخرین منجی بشریت ادامه خواهد داشت. در فاصله زمانی میان سالروز ولادت آخرین منجی بشریت و سالروز امامت آخرین منجی بشریت نشستهای هم اندیشی با موضوع راهکارهای ترویج فرهنگ و ادب انتظار از آیینه ی هنر، نقش کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در توسعه فرهنگ انتظار در کشور و رابطه میان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد جامعه جهانی منتظران ظهور با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار و از رادیو جوان، رادیو معارف، رادیو قرآن و شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.
قاضی زاده گفت: همچنین فراخوان ارسال مقالات با موضوع مهدویت از ۱۵ تیرماه اعلام و به مدت پنج ماه ادامه خواهد داشت و در آستانه سالروز امامت آخرین منجی بشریت برگزیدگان در همایشی سه روز مقالات خود را ارائه داده و در روز سوم با حضور رئیس جمهور از برگزیدگان این بخش تقدیر خواهد شد. همچنین در این روز از برخی افرادی که محور زندگی خود را خدمت به فرهنگ انتظار قرار داده اند با اهدای تندیس ویژه منجی یاوران تقدیر خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۶۳۸۱۸۱۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.