هدف رژیم صهیونیستی مخدوش کردن مذاکرات بغداد است

افرادی که پرونده مذاکرات ۱+۵ و ایران را دنبال می کنند به خوبی می دانند که هرگاه بحث مذاکره هسته ای پیش می آید و یا حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد انتشار گزارشی را درباره ایران دارد، رژیم صهیونیستی با سیاه نمایی درباره فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تلاش می کند تا جوی منفی را علیه تهران در جهان به راه بیاندازد تا با این اقدام به خیال خود دست بالا را در مذاکرات کشورهای غربی داشته باشند نه ایران.

در همین رابطه روز گذشته “ایهود باراک” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه ” Hayom” مدعی شد : استراتژی هسته ای ایران به این کشور اجازه میدهد که بتواند ظرف ۶۰ روز به بمب هسته ای دست پیدا کند.

این اظهارات باراک با توجه به در پیش بودن مذاکرات سوم خرداد ایران و ۱+۵ در بغداد انجام می شود.

پیش از ایهود باراک نیز “بنیایمن نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهارات مشابهی را ایراد کرده و مدعی شده بود : ایران هم اکنون مشکلات اقتصادی دارد اما حتی به اندازه یک میلیمتر هم از پیگیری برنامه هسته ای اش عقب نشینی نکرده است.

نتانیاهو تحریمها را به ضرر اقتصاد ایران دانست اما اذعان کرد که این اقدامات در جهت قانع کردن تهران در زمینه دست برداشتن از اهداف هسته ای حتی به میزان کمی نیز اثرگذار نیست.

شائبه اختلاف با هدف ضربه زدن به ایران

علاوه بر این مورد، مقامات رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تلاش کرده اند تا با تبلیغات گسترده و ضمن خطرناک جلوه دادن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، به نوعی وجود اختلاف را در میان خود تداعی کنند تا به این طریق جامعه جهانی را بیش از گذشته متوجه خود کرده و از این طریق بتوانند تبلیغات ضد ایرانی را در بین افراد بیشتری منتشر کنند.

برای مثال انتقاد “یووال دیکسین” رئیس سابق شاباک از اقدامات نتانایهو و باراک در قبال ایران از مورادی بود که در هفته گذشته اخبار زیادی درباره ان منتشر شد. در همین رابطه پایگاه عربی پرس در مطلبی با عنوان “ایران میان رهبران رژیم صهیونیستی اختلاف انداخت” به اظهارات “مائیر داگان” رئیس سابق موساد پرداخته است.

این پایگاه به نقل از داگان بیان کرد: “یووال دیسکین” رئیس سابق شاباک با انتقاد از “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر، “ایهود باراک” وزیر جنگ و “ایهود اولمرت” نخست وزیر سابق، واقعیتها را بیان کرده است.

داگان در کنفرانسی، دیسکین را فردی جدی و مطلوب که حقایق داخلی اسرائیل را بیان می کند توصیف کرد و وی هنگامی که گفته است ما اعتمادی به توان نتانیاهو و باراک نداریم، واقعیت را گفته است.

 

دیسکین جمعه گذشته گفته بود که اعتمادی به توان نتانیاهو و باراک برای رهبری جنگ ضد ایران نیست و حمله به ایران سبب سرعت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران می شود.

دور جدید مذاکرات کشورهای ۱+۵ و ایران از فروردین ماه سال جاری آغاز شده و غرب که تا حدودی از بی نتیجه بودن اقدامات گذشته خود آگاهی یافته تلاش دارد تا به نوعی با به رسمیت شناختن حق مشروع ایران در استفاده ازفناوری هسته ای، پرونده ایران را به نتیجه برسانند.

اما به رسمیت شناختن حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای یعنی شکست تمامی اقداماتی که رژیم صهیونیستی در سالهای گذشته انجام داده تا بتواند برنامه هسته ای جمهوری اسلامی را خطرناک جلوه دهد. از همین رو صهیونیست ها که نفوذ آنها در اغلب رسانه های غربی مشخص است تلاش دارند تا در آستانه مذاکرات بغداد که پیش بینی ها حکایت از موفقیت آمیز بودن آن دارد، با خطرناک جلوه دادن برنامه هسته ای تهران و اینکه ایران در حال رسیدن به نقطه بدون بازگشت است جوی منفی را علیه جمهوری اسلامی به راه بیاندازد تا با استفاده از این موضوع خواسته های ناحق خود را به کرسی بنشاند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.