هدف سیدالشهداء(ع) رهایی مردم از جهل و نادانی بود

۰۵م آذر ،

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اهداف والای امام حسین(ع) در واقعه عاشورا، گفت: هدف سیدالشهداء(ع) رهایی مردم از جهل و نادانی بود تا مردم به بصیرت واقعی برسند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در جمع عزاداران مسجد حسینیه اعظم زنجان، با تأکید بر این‌که ترویج و تعمیق دین خداوند از مهم‌ترین پیام‌های واقعه عاشورا به‌شمار می‌رود، افزود: بدون شک، عاشورا با جلوه‌هایی که خلق کرد، درس چگونه زیستن را به انسان‌ها آموخت و این درس امروز در جای‌جای ایران اسلامی نود پیدا کرده است.

وی از تحولات داخلی و خارجی برای شناخت هویت واقعی انسان به عنوان یکی دیگر از ابعاد ارزشمند واقعه عاشورا یاد کرد و ادامه داد: علی‌رغم این‌که سخنان گهربار سالار شهیدان برای همه عبرت‌آموز بود، اما این حال این سخنان عبرت‌آموز در یزیدیان هیچ تأثیری نداشت و نتوانست در آن‌ها تحولی ایجاد کند و همین بی‌بصیرتی آن‌ها سبب شد تا این واقعه را با جهالت خود رقم بزنند.

وی با یادآوری این‌که عاشورا واقعه‌ای است که مسیر زندگی را به انسان نشان داده و عبودیت و بندگی را در این مسیر برای انسان به ارمغان می‌آورد،  تصریح کرد: چنین ره‌توشه‌ای سبب شده است که بعد از گذشت قرن‌ها از این واقعه، هنوز هم عاشورا به عنوان یک قیام پرمحتوا مطرح شده و برکات بسیاری را برای نسل‌های بعد، از جمله انقلاب اسلامی ایران به همراه داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به موج بیداری اسلامی، این بیداری را برگرفته از قیام عاشورایی اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست و اظهار کرد: بدون شک، امروز کشورهای عربی و مسلمان منطقه با درک واقعیت پیام انقلاب اسلامی که برگرفته از قیام عاشورایی اباعبدالله‌الحسین(ع) بر استکبار و استبداد است، دست به قیام زدند.

براساس این گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ ی با تأکید بر این‌که کسب معرفت واقعی عاشورا توسط نسل جوان امروز یک ضرورت برای شناخت ابعاد مختلف قیام عاشورا و نیز بندگی خداوند محسوب می‌شود، اظهار کرد: اگر این مسیر دنبال شود، به طور حتم دولت‌های مستبد و استکباری هرگز نخواهند توانست در مسیر اقتدار و عزت مسلمانان که با تمسک به فرهنگ عاشورایی ایجاد شده است، مانع‌تراشی کنند و امروز به عینه می‌بینیم که به برکت بیداری که در عاشورا بود، جوامع اسلامی بیدار شده و استکبار عقب‌نشینی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این‌که داشتن بصیرت سبب شد تا عاشورائیان با این بصیرت بر شمشیرهای‌شان حکم‌رانی کنند، افزود: این موضوع امروز نیز مشهود است؛ چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از قیام عاشورایی اباعبدالله‌الحسین(ع) همواره در مقابل ظلم و استبداد ایستاده و این نظام تا ابد بر این راه استوار خواهد بود.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به عزاداری‌های باشکوه مردم زنجان برای اباعبدالله‌الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: شور حسینی همراه با شعور حسینی همواره در عزاداری‌های مردم زنجان مشهود بوده است.

انتهای پیام/۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.