هدف صدا و سیما، مدیریت داشته‌های هنری کشور است

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۴:۰۱:۰۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون صدای سازمان صدا و سیما:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- معاون صدای سازمان صداوسیما هدف از پرداختن به هنرهای تجسمی در رادیو و تلویزیون را مدیریت و کاربردی کردن داشته‌های هنری کشور دانست.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، «محمدحسین صوفی»؛ معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روز گذشته؛ دوشنبه ۱۹ تیرماه از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور دیدن کرد.
وی در ارزیابی خود از اکسپو ۹۱ گفت: از دیدن این همه آثار هنری که در یک جا جمع و عرضه شده‌است، لذت بردم. این آثار بیانگر ذوق و احساس لطیف هنرمندان ایرانی است که با استفاده از ادبیات، فرهنگ، تمدن، تاریخ، دین و آیین ما بسیار زیبا، بدیع، نوآورانه و تاثیرگذار خلق شده‌اند.
صوفی افزود: در این نمایشگاه هم علاقه‌مندان عرصه هنرهای تجسمی و هم دیگر هنرمندان حضور پیدا می‌کنند و بهره می‌گیرند.
معاون صدای سازمان صداوسیما درباره خرید از این اکسپو اظهار داشت: در ابتدا قصد من از دیدن این نمایشگاه برای خرید نبود؛ بیشتر مشاهده آثار ارائه شده بود و اینکه چگونه بتوانیم آن‌ها را به اقشار مختلف معرفی کنیم؛ به نظر من معرفی این عرصه و ارتباط مردم با آثار هنری و هنرمندان تاثیرش بیش از خرید است. اما پیرامون خرید نیز همکاران دیگر ما در سازمان این وظیفه را برعهده دارند از این رو، قرار است آنان حضور پیدا کنند، آثار را ببینند و امکان خرید را بررسی کنند. آنچه برای من مهم بود دیدن و ایجاد زمینه‌ در شبکه‌های مختلف برای معرفی آثار هنری و هنرمندان، بیش از گذشته است.
وی به برنامه‌های صداوسیما در حمایت از هنر و هنرمند عرصه تجسمی کشور اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در رادیو و تلویزیون چه در بخش‌های برنامه‌سازی و چه خبری بخش‌های گوناگون، متعدد، متنوع و پر حجمی برای معرفی انواع هنرها از جمله هنرهای تجسمی وجود دارد. اگر در طول شبانه روز برنامه‌های متعدد رادیو را ترغیب و گوش کنید، خواهید شنید که در هر یک از شبکه‌ها به شیوه‌های مختلف هنرمندان و هنرهای تجسمی معرفی می‌شوند. به عنوان مثال برنامه‌های رادیویی در طول شبانه روز به ویژه در روزهای پایانی هفته و فراغت، نمایشگاه‌ها، موزه‌ها و آموزشگاه‌های هنری را معرفی می‌کنند تا مردم از آن‌ها دیدن وبهره‌برداری کنند. همچنین در این راستا با هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه نیز مصاحبه و گفت‌وگو می‌شود. به نظر من یکی از دلایل رونق در همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معرفی خوب آن‌ها از سوی رسانه ملی است.
صوفی درباره فرهنگ‌سازی استفاده از آثار هنری ایرانی در خانه‌ها و مکان‌های عمومی از سوی صدا و سیما نیز بیان داشت: اساسا هر برنامه‌ای که توسط رادیو و تلویزیون تولید می‌شود هدفش فرهنگسازی، اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی است تا مردم بتوانند از داشته‌های خود بهتر استفاده و به تعبیری بر آن‌ها مدیریت کنند.
معاون صدای سازمان صداوسیما در پایان گفت: یکی از راه‌های مدیریت بر داشته‌های هنری، استفاده از آثار هنری تولید شده توسط هنرمندان است. بنابراین هنگامی که ما نمایشگاه، موزه و مکان‌های فرهنگی و هنری را معرفی و با هنرمندان و فعالان این عرصه گفت‌وگو می‌کنیم به این معناست که از آثار هنری استفاده و بهره‌برداری شود.
اکسپو ۹۱ از سوی بنیاد فرهنگی رودکی از ۲۸ خرداد ماه در تالار وحدت آغاز شده است و تا ۲۵ تیر ماه ادامه دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۶۰۱۰۳۸۶۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.