هدف قطعنامه شورای حکام تضعیف ایران در مجامع ببین‌المللی است

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه گفت: صدور قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله برنامه‌های آمریکا و هم پیمانانش برای تحت تأثیر قرار دادن موفقیت ایران در مجامع بین‌المللی است.

فرهاد نظریان دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی بر ایران گفت: صدور قطعنامه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله برنامه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش برای تحت تأثیر قرار دادن موفقیت ایران در مجامع بین‌المللی است.

وی با توجه به اینکه این شورا ۳۵ عضو دارد، اظهار داشت: با وجود تعداد بالای کشورهای عضو تنها ۶ کشور ابر قدرت بر این شورا مسلط بوده و آژانس بازیچه چند کشور معدود از جمله آمریکا شده است.

نظریان تصریح کرد: قطعنامه اخیر شورای حکام در پی اقداماتی انجام می‌شود که آمریکا و هم‌پیمانانش بعد از موفقیت ایران در برگزاری اجلاس غیر متعهدها طراحی کرده‌اند.

این فعال دانشجویی اقداماتی نظیر بستن سفارت کانادا در ایران را واکنشی به وضعیت سامان یافته ایران در مقابله با تحریم‌ها،‌ عنوان کرد و گفت: انتشار فیلم موهن نسبت به پیامبر(ص) که عکس‌العمل مسلمانان را در پی داشت و صدور قطعنامه شورای حکام مجموعه برنامه‌هایی است که غرب برای خنثی کردن فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای طراحی کرده است.

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در پایان با تاکید بر اینکه مخالفت با فعالیت هسته‌ای ایران از گزارش‌های همیشگی آژانس است، خاطرنشان کرد: این قطعنامه نیز به شکست منتهی شده و بر هدف ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای خللی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.