هدیه ایران به سوریه +عکس

۲۷م آذر ،

دکتر “سعد النایف” وزیر بهداشت سوریه در این مراسم اعلام کرد: این آمبولانس ها، آماده کار می باشند و می توانند در مراکز پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند. این خودروها به مانند پل محبت میان دو کشور خواهند بود…ایران در ماه آگوست قبل نیز محموله ای از تجهیزات و مواد پزشکی و چند دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به سوریه هدیه داد.

ممتازنیوز: دولت ایران در مراسمی رسمی در محل وزارت بهداشت سوریه در دمشق، ۲۰ دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات درمانی را تحویل مقامات این کشور داد. این مراسم با عنوان “هدیه ملت ایران به ملت سوریه برای حمایت از فعالیت های اورژانسی” برگزار شد.

دکتر “سعد النایف” وزیر بهداشت سوریه در این مراسم اعلام کرد: این آمبولانس ها، آماده کار می باشند و می توانند در مراکز پزشکی فعالیت خود را آغاز کنند. این خودروها به مانند پل محبت میان دو کشور خواهند بود. 

مراسم رسمی تحویل ۲۰ آمبولانس از طرف دولت ایران به سوریه

در این مراسم از طرف دولت ایران “حسن کاظمی قمی” مشاور معاون رئیس جمهور حضور داشت. 

سایت رادیو تلویزیون دولتی سوریه هم در این باره نوشت: این خودروهای مجهز ، به عنوان هدیه ای از طرف ملت ایران به ملت سوریه تقدیم می شوند. این اقدام در راستای حمایت از خدمات بهداشت در سوریه صورت می گیرد. 

وزیر بهداشت سوریه در این مراسم گفت: این مرحله از تحویل گرفتن آمبولانس های اهدایی ایران سبب افزایش سطح ارائه خدمات اورژانسی در سوریه می گردد به ویژه که بخش بهداشت سوریه به سبب اعمال تحریم های اروپا و آمریکا، تحت فشار است و بیمارستان ها و واحدهای پزشکی سوریه از طرف تروریست ها مورد هدف قرار می گیرند. 

ارائه این آمبولانس ها در راستای اجرای یادداشت تفاهم ۱۲ ماده ای است که توسط وزیران بهداشت دو کشور ایران و سوریه برای فعال سازی همکاری های بهداشتی و پزشکی میان دو طرف امضا شده بود. این یادداشت تفاهم شامل همکاری در بخش های مختلف پزشکی و بهداشتی است. 

آمبولانس های اهدایی دولت ایران به سوریه

وزیر بهداشت سوریه ادامه داد: این کشور در سال جاری میلادی تمامی نیاز خود به داروی تالاسمی را از ایران تامین کرده است. 

حسن کاظمی قمی که قبل از این مسؤولیت سفارت ایران در بغداد را برعهده داشت در سخنانی ضمن تاکید بر پیروزی دولت سوریه در مقابله با تروریست های مورد حمایت غرب گفت: با وجود هجمه گسترده علیه سوریه، خوشبختانه یک رهبر انقلابی و مردمی در این کشور وجود دارد که به ندای ملت خود به خوبی گوش می کند و با سیاست های اصلاح طلبانه، به این نداها پاسخ می دهد.

ایران در ماه آگوست قبل نیز محموله ای از تجهیزات و مواد پزشکی و  چند دستگاه آمبولانس به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به سوریه هدیه داد.

عصرایران


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.