هدیه تاریخی جرج کلونی به اوباما

باراک اوباما برای دومین بار رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد اما شاید خیلی از شما ندانید بسیاری از چهره های سرشناس و سوپراستارهای بزرگ هالیوود پشت او ایستادند تا بتواند ۴ سال دیگر ساکن کاخ سفید باشد.

 

obama-clooney

 

هالیوودی ها پیش از این با برگزاری مهمانی خصوصی در خانه جرج کلونی، ستاره خوش سیمای سینمای آمریکا، اقدام به جمع آوری کمک برای رئیس جمهور شدن دوباره اوباما کردند. کمک های آنها به قدری چشمگیر بود که باعث شد او با رکورد جمع آوری کمک در تاریخ سیاست آمریکا را به نام خود ثبت کند.

 

به گزارش الجزیره، بلیت حضور در این مهمانی، در کنار باراک اوباما، برای هر نفر چهل هزار دلار بوده است. به گزارش روزنامه واشینگتن پست، در این مهمانی که حدود ۱۵۰ تن در آن شرکت داشتند، مبلغی بالغ بر پنج تا شش میلیون دلار برای اوباما کمک جمع آوری شده است.

 

به گزارش این روزنامه این مبلغ برای یک شب مهمانی مبلغ قابل توجهی است. جرج کلونی بازیگر خیرخواه هالیوود است و برای کمک به مردم سودان و هائیتی بارها دست به جیب شده است. ظاهرا سفیر صلح سازمان ملل بودن او هم، بین او و سیاستمداران محبوبش فاصله نینداخته است.

 

خودرو باراک اوباما که راهی خانه جرج کلونی بود، سر راه مورد استقبال کسانی قرار گرفت که بعضی برای تشکر از اوباما آمده بودند. برخی دیگر نیز برای انتقاد از شرایط وخیم اقتصادی آمده بودند که گریبان آنها را گرفته بود. تیم انتخاباتی اوباما با فرستادن پیامک هایی تحت عنوان «اوباما، کلونی و شما» از برخی از افراد معمولی و عادی جامعه آمریکا نیز برای حضور در این مهمانی دعوت به عمل آورد.

 

البته این تنها کمک جرج کلونی به اوباما نبوده است. باراک اوباما و جرج کلونی عکسی را در ستاد تبلیغاتی به چاپ رساندند که در آن از قول اوباما نوشته شده بود «جرج یک دوست بسیار خوب و انسانی بزرگ است».

 

کلونی یکی از اصلی ترین حامیان ستاد انتخاباتی اوباما بود و در تلاش های خود میلیون ها دلار برای این ستاد حمایت مالی به ارمغان آورد. چهره های سرشناس هنری دیگری هم در این مدت از اوباما حمایت کردند.

 

در تاریخ ۹ دسامبر در کلمبیای آمریکا، باراک اوباما به همراه همسر و دخترش در مراسمی به میزبانی اوپرا وینفری، مجری سرشناس آمریکایی حضور پیدا کردند و به صحبت درباره اهداف آینده حزب دموکرات پرداختند.

 

اسکارلت یوهانسون، سوپراستار مشهور هالیوود، روز ۶ سپتامبر در کارولینای شمالی در آخرین جلسه کنوانسیون حزب دموکرات در حمایت از کاندیدای این حزب حاضر شد. در این مراسم مارک آنتونی، خواننده پاپ آمریکایی نیز حضور داشت ودر حمایت از حزب دموکرات به اجرای کنسرت پرداخت.

 

«پیت بال» آهنگساز و رپر آمریکایی نیز در روز ۴ نوامبر در دبیرستان «مک آرتور» در هالیوود حضور پیدا کرد و حمایت خود را از باراک اوباما اعلام کرد. لارنس فیشبرگ، بازیگر آمریکایی در تاریخ ۲۹ اکتبر در مراسم «سازماندهی آمریکا»، در دانشگاه میامی حضور پیدا کرد و در حمایت از باراک اوباما به سخنرانی پرداخت.

 

«جی زی» خواننده و بروس اسپیرینگستن آهنگساز مطرح آمریکایی در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۲، یک روز قبل از انتخابات، در کمپین تبلیغاتی باراک اوباما در شهر کلمبوس آمریکا حضور پیدا کردند.

منبع: تماشا

فرهنگ و ادب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.