هدیه ویژه نیمه شعبان/ کمی دیرتر با امضای سیدمهدی شجاعی

به گزارش خبرآنلاین، سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» در جهت طرح های تابستانه خود برای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی در نظر دارد برای نخستین بار و در آستانه نیمه شعبان، امکان ویژه ای برای علاقمندان کتاب و مشترکان خود ارائه دهد. بنابراین گزارش، علاقمندان «کمی دیرتر» اثر خواندنی و متفاوت سیدمهدی شجاعی که رمانی اجتماعی – انتقادی با داستانی تلخ اما روایتی شیرین از برخی واقعیت​های جامعه امروز در بحث انتظار حضرت مهدی(ع) است، می توانند با تماس با «سام» و ثبت نام و نام خانوادگی خود و یا فردی که دوست دارند این کتاب را به او هدیه بدهند، این کتاب را که در فاصله ۴ ماه به چاپ چهارم رسیده «با امضای سید مهدی شجاعی به نام خریدار و یا تحویل گیرنده کتاب» خرید کنند.

ساکنان تهران برای تهیه این رمان با امضای نویسنده، کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این رمان را تلفنی سفارش بدهند(زمان تحویل رمان با امضای نویسنده برای شهرستان ها طولانی تر خواهد بود.)

سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» همه سفارشات را تا بعد از ظهر سه شنبه ثبت خواهد کرد تا قبل از روز نیمه شعبان(۵شنبه ۱۵تیر) به دست سفارش دهندگان و یا افراد مورد نظر در ثبت نام اولیه، برساند.

نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز می توانند با خرید این اثر از «سام» به عنوان هدیه ای فرهنگی برای همکاران خود به مناسبت نیمه شعبان از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

بنابراین گزارش، «کمی دیرتر» از چهار فصل زمستان، پاییز، تابستان و بهار تشکیل شده و نگاهی است متفاوت و نقادانه به فضای انتظار جامعه امروز. رمان با یک اتفاق شگفت و غریب آغاز می‌شود، جشن نیمه‌شعبان و مجلسی پرشور و بسیاری که فریاد «آقا بیا» سرداده‌اند… در این میان جوانی و فریادی که: «آقا نیا…» این شروع جذاب ما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌کند که همه مدعی‌ انتظارند اما وقتی هنگام عمل می‌رسد و هنگامه عمل به شعارها می‌رسد، آن نمی‌کنند که می‌گفتند. رمان در فضایی مکاشفه‌گونه و بی‌زمان پیش می‌رود و مواجهه همه آدم‌ها با قصه ظهور تصویر می شود و کشف چرایی «آقا نیا»ی جوان.

در بخش اول کتاب و بعد از جنجال جوانی که فریاد زد «آقا نیا!» می خوانیم:

«حاج اصغر مداح، یک یا علی کشیده و قراء می گوید و از جا بلند می ود. اگرچه ۳۵ سال را به زحمت دارد اما رفتارش به آدم های شصت – هفتاد ساله می ماند. و این رفتار بیش از آنکه خبر از متانت و پختگی بدهد، یک بزرگ منشی تصنعی را به ذهن متبادر می کند…کتش را می پوشد و با سنگینی و وقاری که چاشنی از تکبر هم با خود دارد، به سمت اسد راه می افتد. چند قدمی او می ایستد…حاج اصغر شروع می کند؛ با لحنی که هم می خواهد شفقتی پدرانه را القا کند و هم برغرور جریحه دار شده اش، مرهمی بزرگتر از اصل زخم بگذارد…

«پسر چون! می دونم کار کجایی!
برو بهشون بگو اگر حرمت مجلس آقا ماشاءالله نبود نشونشون می دادم شکستن حرمت آقا توئونش چقدر سنگینه!
بگو حاج اصغر گفت: کور خوندین! اینجوریا نیست که آقا اگه اینجا نیاد، یه دربست بگیره بره حسینه حاج اکبر آقا.
اونایی که آهنگ نوحه هاشونو از شعرهای ترکیه کپ می زنن، اونایی که به جای اشعار نیر و سوخته و عمان و محتشم با ابراهیم تاتلیس حال می کنن، اونایی که با ریتم پاپ، دم حسین حسین می گیرن، بایدم مخالف ظهور آقا باشن، بایدم راه ظهور آقا رو سد کنن. بایدم آقا نیا! آقا نیا! بگن. د اگه آقا بیان اول از همه این جوازای تقلبی رو باطل می کنن.
از قول من بهشون بگو: به کوری چشم اونام شده، آقا می آد. بدجوری ام می آد. آقا همچین ظهور می کنه که موتور اونا دم در پیاده می شه. انقدری فرصت نمی کنن دو خط شعر واسه مراسم ظهور راست و ریس کنن. اون موقع معلوم می شه کسی که منتظر ظهور بوده، کی بوده…بگو اون موقع دیره واسه توبه…از ما گفتن. عزت زیاد…»

شجاعی پس از به صحنه آوردن مهندس یکان که عشق سخنرانی دارد و یک شخصیت ویژه با پیراهن یقه دیپلماتیک و یک پیرمرد عامی هفتاد ساله، به سراغ مقام عالی وزارت می رود. او که پس از گفتن یک بسم الله غلیظ ،از اینکه نباید همه تقصیرها را به گردن این جوان انداخت، به نقد فعالیت های فرهنگی گذشتگان می پردازد.

«شما کلاه خودتونو قاضی کنید! جز این دو- سه سالی که بنده توفیق خدمت در بخش فرهنگ رو دارم، پیش از این واقعا چه کاری در این عرصه صورت گرفته؟ که توقع داشته باشیم جوون هامون به گمراهی و ضلالت نیفتن!؟ همین حالاشم جناح های مخالف اگر گذاشتن ما یک قدم برای اعتلای فرهنگ این جوون ها برداریم!…آیا اون ها حاضر بودن قدرت و حکومت رو تحویل آقا امام زمان بدن!؟…اصلا ما برای همین منظور اومدیم که کار آقا رو آسون کنیم…که از اون ها بگیریم و تحویل آقا بدیم.»

این رمان متفاوت و خواندنی که توسط انتشارات کتاب نیستان در ۲۸۰ صفحه صفحه منتشر شده، ۸۵۰۰ تومان قیمت دارد.

ساکنان تهران برای تهیه این رمان با امضای نویسنده و یا ارسال رمان امضا شده برای فردی که دوستش دارید، کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این رمان را تلفنی سفارش بدهند(زمان تحویل «کمی دیرتر» با امضای نویسنده برای شهرستان ها طولانی تر خواهد شد.)

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.