هراس صهیونیست ها از عکس العمل مسلمانان دنیا در صورت حمله به ایران


جوان آنلاین-حامد رئیسی: این روزها گزارش ها و تحلیل های بسیاری در مورد ادعای حمله رژیم صهیونیستی به ایران در رسانه های غربی و صهیونیستی منتشر می شود که در اکثر این گزارش ها بر عدم موفقیت این حمله تاکید می شود.

اما اخیرا روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به بررسی واکنش مسلمانان دنیا در قبال این حمله پرداخته و احتمال افزایش حمایت از ایران در میان کشورهای مسلمان در سرتاسر دنیا را بیان کرده است.

این روزنامه در گزارش خود در این زمینه با طرح این سوال که حمله رژیم صهیونیستی به ایران چه معنا و مفهومی برای مسلمانان دنیا خواهد داشت، آورده است: در صورتی که اسرائیل تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند، ایران با تکیه بر حمایت گسترده مسلمانان در دنیا عکس العمل نشان خواهد داد، چرا که این کشور توانایی فراخواندن کشورهای مسلمان به حمایت از خود را دارد.

این گزارش در ادامه می افزاید: در شرایطی که این روزها به دلیل وقوع بهار عربی در منطقه خاورمیانه این منطقه به شدت پر التهاب است، اما مسئله اصلی که در خاورمیانه مورد توجه کشورهای غربی قرار دارد، برنامه هسته ای ایران است. این در شرایطی است که با وجود بازگشت ایران به میز مذاکرات و ابراز تمایل این کشور برای تداوم گفتگوها، آمریکا و اسرائیل همچنان بر لزوم حمله به تاسیسات هسته ای ایران تاکید می کنند. این ادعا در شرایطی مطرح می شود که تبعات این حمله به طور کامل و به دقت مورد بررسی قرار نگرفته است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: مسئله مهمی که باید در مورد تبعات حمله اسرائیل به ایران مورد توجه قرار گیرد، این است که احتمال بسیار کمی وجود دارد که ایران در صورت وقوع این حمله دست به اقدام متقابل در تنگه هرمز بزند و اقدام به غرق کردن کشتی های آمریکایی در این منطقه کند. بلکه عکس العمل ایران بر اساس حمایت گسترده کشورهای مسلمان خواهد بود. حمایتی که همین لحظه هم با بروز احساسات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی برجسته شده است.

حمایت اصلی از ایران در این زمینه از سوی شیعه هایی خواهد بود که از لبنان گرفته تا هند، در سرتاسر خاورمیانه و غرب و جنوب آسیا پراکنده اند. در بسیاری از کشورهای این منطقه از جمله پاکستان و افغانستان، بحرین و عراق، درصد عمده ای از جمعیت این کشورها را شیعیان تشکیل می دهند. این در حالی است که ایران از زمان بروز انقلاب در سال ۱۹۷۹ به عنوان محور اصلی شیعیان خود را مطرح کرده است.

از سوی دیگر در بسیاری از کشورهای شیعه نشین، مشخص شده است که جمعیت شیعیان این کشورها با حکومت خود مخالفند و حمایت آنان از ایران قطعی است.

اما در عین حال مسئله مخالفت با آمریکا مختص شیعیان نیست، بلکه سنی های مستقر در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز با حمله آمریکا به ایران، خشمگین خواهند شد و دست به اقدام متقابل خواهند زد. مسئله ای که باعث بروز مشکلات بسیار برای تبعه های آمریکایی و اسرائیلی که قصد سفر به این کشورها را دارند، خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است: با توجه به تمامی این مسائل به نظر می رسد اسرائیل باید در مورد تبعات حمله به ایران بررسی های بیشتر و دقیق تری انجام دهد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.