«هرم پارتی های شبانه» چگونه شکل می گیرد؟

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

برگزارکنندگان این جلسات برای بقای خود و پایدار ماندن در ورای کسب درآمد، به دنبال اغفال جوانان و آشنایی دادن آنها درجلسات هرمی می باشند و سرانجام یک جلسه هرمی به پارتی‌های شبانه و میتینگ‌های مختلط دختر و پسر می‌انجامد.در هرم پارتی‌ها از تاکتیک استفاده از«جنس مخالف» در فرآیند معرفی اعضای تازه استفاده می‌شود …

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیت شرکت‌های هرمی درکشور، از تغییر نوع فعالیت این شرکت‌ها به سمت ایجاد جذابیت‌های غیراخلاقی در قالب پارتی‌های شبانه خبر داد.

 فرهاد تجری، عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس  و قاضی دادگستری با اعلام این مطلب که در حال حاضرنوع فعالیت شرکت‌های هرمی به سمت پارتی‌ها و جشن‌های شبانه تغییر پیدا کرده است، می گوید: در ماه‌های قبل گزارش‌های رسیده به کمیسیون قضایی مجلس از گسترش فعالیت این نوع از شرکت‌ها در کشورحکایت دارد.

هرم پارتیاین قاضی دادگستری در ادامه می گوید: آخرین مطالعات و گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که تمرکز فعالیت‌ها و سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی در خارج از کشور متمرکز شده و به همین جهت سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی با کنترل نامحسوس پازل عناصر خود را در داخل کشور با توجه به شرایط تغییر داده و راهبری می‌کنند. درحقیقت مرکز فعالیت آنها در خارج از کشور متمرکز شده، اما یارگیری در داخل انجام می‌شود.

 به باورتجری، دستورالعمل فعالیت شرکت‌های هرمی به سمتی رفته که علاوه برتهدید اقتصادی، این‌بار تهدیدات اعتقادی و اخلاقی هم در برنامه‌های مدون شرکت‌های هرمی قرارگرفته است.

بنابراظهارات نماینده سابق مجلس، درحال حاضر جلسات هرمی‌ها دیگر مختص روش‌های کسب درآمد نیست و برگزارکنندگان این جلسات برای بقای خود و پایدار ماندن در ورای کسب درآمد، به دنبال اغفال جوانان و آشنایی دادن آنها درجلسات هرمی می باشند که بعضاً سرانجام یک جلسه هرمی به پارتی‌های شبانه و میتینگ‌های مختلط دختر و پسر می‌انجامد.

*فرآیند طولانی رسیدگی کار را مشکل کرده
این قاضی دادگستری در پاسخ به این پرسش مبنی بر دلایل طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های هرمی و صدورحکم قطعی برای متخلفان افزود: پرونده‌های پرونده‌های هرمی و صدورحکم قطعی برای متخلفان افزود: معمولاً پرونده‌های شرکت هرمی به سبب متهم‌های متعدد، سرشاخه‌های مختلف و ساختار هرمی، در فرآیندی بسیار طولانی بررسی می‌شوند.

به گفته فرهاد تجری، یک پرونده هرمی باید در دادگاه و زیر نظرهیئت ویژه‌ای از کارشناسان قضایی مورد واکاوی قرارگیرد و نقش هرکدام از عناصر با توجه به تکنیک به کارگرفته شده برای جذب اشخاص و اوصاف مجرمانه موشکافی شود. به همین سبب قضات حساسیت و وسواس بسیار بسیاری برای صدورحکم دارند. علاوه براین، تغییر رویه شرکت‌های هرمی برای جذب جوانان، کار را دو چندان مشکل کرده است.

به تصریح نماینده قصرشیرین، در حال حاضر قوانین کامل و جامعی برای برخورد با متخلفان و سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی وجود دارد، اما فرآیند طولانی بررسی پرونده‌ها سبب شده که دستگاه قضایی کمی در صدور احکام تعلل داشته باشد.

*شرکت‌های هرمی کلاف سردرگمی در جامعه

نماینده سابق مجلس در ادامه می افزاید: درحال حاضر وضعیت شرکت‌های هرمی به کلاف سردرگمی درجامعه تبدیل شده است و فعالیت مجدد شرکت‌های هرمی تحت عناوین و پوشش‌های مختلف رو به افزایش است و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید این شرکت‌ها را شناسایی و تعطیل کنند. تجری افزود: غفلت دستگاه‌های نظارتی و سازمان‌های مرتبط در بحث شرکت‌های هرمی سبب شده تا این شرکت‌ها مجدداً فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

*چرا شرکت‌های هرمی تاکتیک خود را تغییرداده‌اند؟

اما اینکه چرا و به چه سبب شرکت‌های هرمی تغییر تاکتیک داده‌اند و برای بقای خود وارد فاز تهدیدات اخلاقی و اعتقادی شده‌اند، پرسشی است که پاسخ آن را از کارشناس مسائل اجتماعی جویا شده‌ایم.

به باورفرهاد طهماسبی -جامعه شناس- تغییرتاکتیک شرکت‌های هرمی بسیارخطرناک و اخطار دهنده است، چراکه این تغییر تاکتیک در راستای همان منافع اقتصادی و کسب در آمد نامشروع انجام شده است.

 به گفته طهماسبی در این تغییر تاکتیک شرکت‌های هرمی از جذابیت‌های جنسی برای جذب دختران و پسران جوان استفاده ‌می‌کنند، به صورتی که با راه‌اندازی پارتی‌های دوستانه در مرحله اول پسران را با استفاده از جذابیت‌های دختران جذب این محافل می‌کنند و در مرحله دوم، برنامه خود را برای کسب درآمد و تشکیل هرم‌وار نیروها پیاده می‌کند.

 استفاده از تاکتیک «جنس مخالف» درهرم پارتی‌ها!
بنابراظهارات این جامعه‌شناس، در هرم پارتی‌ها از تاکتیک استفاده از«جنس مخالف» در فرآیند معرفی اعضای تازه استفاده می‌شود و برای جذب پسرهای جوان از دختران خواسته می‌شود که از آرایش غلیظ و ارتباط عاطفی برای جذب جنس مخالف استفاده کنند. در حقیقت جوانان در لوای پارتی به تدریج اغفال شده و پس از پرزنت، به دام شرکت‌ها می‌افتند.

 تاکتیک تازه هرمی‌ها پروسه‌ای طولانی و اثرگذار دارد
به باور این جامعه شناس، سرشاخه‌های شرکت‌های هرمی با هوشمندی از جذابیت‌هایی که در حوزه روابط ناسالم اجتماعی وجود دارد به سود خود استفاده کرده و از یک سو منافع اقتصادی خود را به دست آورده و از طرف دیگرعمر فعالیت‌های خود را تقویت می‌کنند.

وی می گوید: تاکتیک تازه هرمی‌ها در یک پروسه طولانی مدت و اثرگذار انجام می‌شود، چراکه در مرحله اول باید نیروها جذب مجالس پارتی شده و در مرحله دوم به تدریج در یک فرآیند اثرگذار وارد فاز اقتصادی و کسب در آمد برای شرکت هرمی شوند.

بدون شک رشد قارچ گونه شرکت‌های هرمی و تغییر تاکتیک این شرکت‌ها برای جذب مخاطب درابعاد اخلاقی و اعتقادی می‌تواند زمینه را برای بروز جرائم بیشتر در جامعه فراهم کند، لذا اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری ازآسیب‌های خطرناک اجتماعی در چنین مواردی لازم و ضروی است


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.