هروی: توسعه صنعت گردشگری نیازمند آموزش است

خبرگزاری آریا – نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ایجاد فضایی برای آموزش گردشگری در کشور را مهم دانست و تصریح کرد: آموزش در گردشگری می‌تواند به اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ مناسب در جهت توسعه این صنعت سرعت بخشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، جواد هروی با اشاره به ضرورت آموزش در گردشگری، از آن به عنوان یکی از موضوعات قابل طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نام برد و گفت: فراهم‌سازی زمینه‌ای برای ایجاد آموزش در گردشگری، می‌تواند به اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ مناسب در جهت توسعه این صنعت در کشور سرعت بخشد و گردشگری ایران را در معرض توجه جدی جهانیان قرار دهد.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه جاذبه‌های گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم درآمدزایی کشورهای جهان به شمار می‌رود ولی متاسفانه، ایران با برخورداری از منابع عظیم و جاذبه‌های بی‌شماری، نتوانسته از آن استفاده لازم را داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه  کشور باید به سمت و سوی توسعه پیش برود افزود: بدون شک برنامه‌ها، آیین نامه‌ها، و سیاست‌گذاری‌های صنعت گردشگری کشور مغفول مانده است و امیدواریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، متولیان ذی‌ربط بتوانند گام‌های موثری در جهت پیشرفت آن بردارند.
هروی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از شعارهایی که باعث جذب گردشگر به داخل کشور می‌شود، نقش تبلیغات را در این امر بسیار حیاتی خواند و تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی که در نظام گردشگری کشور نقش دارند، باید با به کارگیری شعارهای جذاب و با تبیین برنامه‌های صحیح و درست، باعث ایجاد انگیزه و تاثیر در گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به سراسر ایران شوند.
وی از صنعت توریسم و گردشگری به عنوان بالاترین و درآمدزاترین صنایع بین‌المللی یاد کرد و افزود: ایران با وجود داشتن جاذبه‌های عظیم گردشگری، به دلایل مختلف از جمله عدم به کارگیری شعارهای مناسب، در جذب گردشگران داخلی و خارجی، نتوانسته به طور شایسته از این منبع درآمدی لایزال الهی به بهترین نحو استفاده کند. 
نایب رییس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متاسفانه دستگاه‌های ذی‌ربط، از تجارب و برنامه‌های مناسبی برای رشد و پیشرفت صنعت گردشگری در کشور استفاده نکردند، در حالی که می‌توان با کمک این صنعت، وضعیت اقتصادی کشور را به  شرایط مطلوب تغییر داد و انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی کشور با ایجاد راهکارهای مناسب، گردشگری ایران را از بحران فراموشی و بی توجهی نجات دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.