هرگز با نژادپرستی در فوتبال انگلیس برخورد جدی نمی شود

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پیتر هربرت معتقد است موضوع اهانت نژاد پرستانه کلاتنبرگ iبه بازیکنان چلسی همانند دیگر وقایع نژاد پرستانه فوتبال انگلیس، نادیده گرفته خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از خبرگزاری اسکای اسپرتز، داور دیدار جنجالی چلسی و منچستر یونایتد از سوی مسئولان این تیم iبه توهین نژاد پرستانه محکوم شد اما بازیکنان یا مسئولان این تیم برای پیگیری موضوع تنها iبه شکایت iبه اتحادیه فوتبال این کشور اکتفا کردند و این موضوع را iبه پلیس گزارش تفسیری نکرده و شکایتی در این ارتباط تنظیم نکردند.

پلیس مترو پالتین خود دست iبه کار شد تا وضعیت را بررسی کند اما از آنجا که این پرونده شاکی نداشت پلیس آنرا بسته اعلام کرد این موضوع سبب اعتراض شدید جامعه وکلای سیاه پوست iبه عملکرد مسئولان چلسی شده است.
وی در این ارتباط افزود: این طور که پیش می‌رود این موضوعت نیز می‌ خواهد iبه یکی دیگر از نمونه های پیشی که در آن صنعت فوتبال سعی در مخفی کردن نژادپرستی های انجام شده داشته تبدیل کند آنها تنها iبه دست iبه سر کردن این موضوع می‌پردازند هیچ گاه با آن جدی برخورد نمیکنند در ارتباط با کلاتنبرگ نیزهمین خواهد شد و پس از مدتی از افکار عمومی کنار گذاشته خواهد شد که این مسئله از نظر ما بسیار دردناک است.
وی در این ارتباط افزود: در فوتبال انگلیس همیشه وضع همین بوده چندین مرتبه چنین اتفاقاتی بدون گرفتن نتیجه تنها iبه فراموشی سپرده شده است اما این بار ما کوتاه نمی‌آئیم.
مسئولان چلسی باید iبه پلیس شکایت می کردند تا این موضوع از آنجا نیز پیگیری شود چرا که در صنعت فوتبال iبه طور قطع و طبق شواهد موجود در طول سالها، پیگیری لازم انجام نخواهد شد و حالا ما برای اقدام بیشتر خود iبه پلیس رفت و شکایت نامه تنظیم می کنیم و تحویل آنان می دهیم تا مورد بررسی قرار بگیرد شاید این بار نتیجه گرفته شود و فرد خاطی iبه سزای عمل زشت و متحجر خود برسد.

هربرت همچنین معتقد است دخالت پلیس برای خود کلاتنبرگ نیز مثمرثمر خواهد بود چرا که او همهی اتهامات را رد می کند و آنها را کذب می خواند و در نتیجه پلیس می‌تواند iبه سرعت صحت موضوع را بررسی کند بی گناهی یا گناهکاری اش را ثابت کند.

کلاتنبرگ در مدت ۳ هفته ای که این دیدار جنجالی می گذرد هرگز هیچ مسابقه‌ی دیگری را داوری نکرده است و این موضوع سبب پریشانی شده است.

هربرت معتقد است دخالت پلیس سبب پایان گرفتن این ماجرا می شود و شکایت رسمی مسئولان چلسی می تواند حقیقت این ماجرا را iبه سرعت روشن نماید./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.