هرگونه آسیبی متوجه گروگان‌های ایرانی شود آمریکا و متحدانش باید پاسخگو باشند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: هر آسیبی متوجه گروگان‌های ایرانی شود، این امر به عنوان جنایات جنگی محسوب شده و آمریکا و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر باید پاسخگو باشند.

حسین معین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اینکه در گذشته نیز گروههای تروریستی در سوریه اقدام به ربایش اتباع ایرانی کرده بودند، گفت: قبلا هم مهندسین ایرانی توسط گروه‌های تروریستی ربوده شده، و انها را نظامیان جمهوری اسلامی نسبت دادند، در صورتی که آنان در سوریه، کارهای عمرانی و عملیاتی انجام می دادند،لذا نتوانستند ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کنند.

 
وی در ادامه افزود: تلاش گروه‌های تروریستی در این جهت بوده تا به هر نحوی ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرده تا بتوانند حمایت غرب،آمریکا،ترکیه و برخی کشورهای مرتجع عرب را جلب کنند.
 
معین‌آبادی با اشاره به اینکه می‌توان با دیپلماسی فعال نسبت به آزادی گروگانها اقدام کرد، گفت: با توجه به اینکه این گروهها در سوریه مورد حمایت رسمی دولت‌های غربی و عربی هستند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با رایزنی فعال و به دور از تحریک گروه‌های مخالف در سوریه نسبت به آزاد سازی آنها اقدام کرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولیت حفظ جان گروگان‌ها به عهده کشور آمریکا و گروه‌های تروریستی و مخالف بشار بوده، لذا اگر آسیبی متوجه گروگان‌های ایرانی شود، این امر به عنوان جنایات جنگی محسوب شده و آمریکا و دیگر کشورهای مدعی حقوق بشر باید پاسخگو باشند.

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.