هرگونه افزایش قیمت بدون تائید کارگروه کنترل بازار غیر قانونی است

هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات زمانی قانونی است که به تائید کارگروه کنترل بازار رسیده باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ( شاتا)  امروز به نقل از رییس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده اعلام کرد : هرگونه تغییرات قیمتی باید به تائید کارگروه کنترل بازار برسد تا جنبه قانونی داشته باشد .

جواد تقوی گفت: زنجیره صنعت لبنی کشور موکول به تامین شیر خام است و مولفه های تاثیرگذار بر قیمت کالا وخدمات تنها نرخ ارز نیست و قیمتهای جهانی ، نرخ خدمات، دستمزد وحمل و نقل نیز در قیمت تاثیر گذار است .

وی تغییر هر کدام از مولفه ها را موجب تغییر قیمت تمام شده کالا دانست و افزود: اگر جایی تغییر قیمتی می بینیم به عنوان تغییرقیمت منطقی در چارجوب آنالیز هزینه سازمان حمایت قابل قبول است اما فراتر از آن  تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه  زنجیره تامین در حوزه وزرات جهاد کشاورزی دنبال می شود اظهارداشت : با توجه به وابستگی شیر خام به نهاده ،  سازمان حمایت نرخ پایه کارشناسی شیر خام را با همکاری آنها جستجو می کند.

رییس سازمان حمایت  با اشاره به وابستگی بالای نهاده به واردات اضافه کرد : در نوسانات نرخ ارز با قیمتهای متفاوت نهاده مواجهیم ، لاجرم باید شیر خام را دقیقا محاسبات کنیم و بعد به عنوان ماده اولیه صنایع لبنی قیمت  فراورده های لبنی را تعیین کرد .

وی تاکید کرد : برای کاهش قیمت لبنیات و شیر باید همه مولفه های تاثیر گذار در قیمت بازنگری شود .

به گفته تقوی ، از ابتدای امسال طرح نوروزی ، طرح کمیت و کیفیت وسپس طرح رمضان اجرا شده است و از امروز هم طرح ویژه بازگشایی مدارس به مدت یک ماه در کشورعملیاتی می شود.

وی افزود: در استانه شروع سال تحصیلی جدید نمایشگاههای عرضه مستقیم برای کالاهایی که تقاضای بیشتری دارند تدارک دیده شده است ./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.