هر اتهام مطرح شده با سند و مدرک بوده است/ دفاعیات ˝ی د˝ از متهمان اصلی بخش استانداری

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران صبح امروز در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور چهار مستشار آغاز شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران صبح امروز در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیر خراسانی و با حضور چهار مستشار آغاز شد.

در ادامه رسیدگی به اتهامات «ی ـ د» معاون مالی و اداری استانداری تهران، ذبیح ‌زاده اعلام کرد: در جلسات گذشته برخی از متهمان و وکلایشان اظهارات نماینده دادستان را کذب دانستند اما ضروری است برای روشن شدن قضیه مطالبی را بیان کنم.

وی افزود: متهم ردیف اول کیفرخواست بر اساس مجوزی که با امضای متهم ردیف دوم کیفرخواست صادر شده، مجوز معدن شن و ماسه گرفته بود که وکیل متهم ردیف دوم اعلام کرد که در شأن نماینده دادستان نیست که بدون سند اتهامی به موکلم که انسان شریفی است، نسبت بدهد.

نماینده دادستان گفت: وکیل ی د در ادامه اظهاراتش اعلام کرد موکلم در آن تاریخ در تهران نبوده بلکه در سمنان مشغول خدمت بود این درحالیست که اعطای امتیاز معدن شن و ماسه به متهم ردیف اول کیفرخواست اصلاحی توسط متهم ردیف دوم صورت گرفته و بر اساس سند و مدرک این اتهام غیرقابل تردید و غیرقابل انکار است.

ذبیح زاده گفت: من برای شأن وکلا جایگاه ویژه‌ای قائل هستم و این که وکیل اعلام می‌کند در شأن نماینده دادستان نیست که بدون سند اتهامی را به موکلم وارد کند در شأن وکیل هم نیست که بدون بررسی،‌ نماینده دادستان را به اظهارات کذب متهم کند.

نماینده دادستان افزود: بنده با آبروی چه کسی بازی کردم از ابتدای جلسه دادگاه هر اتهامی را مطرح کرده‌ام با سند و مدرک بوده است.

ذبیح زاده در ادامه افزود: بر اساس بند الف اتهام صادره علیه ی د وی متهم است به اختلاس به مبلغ ۵ میلیارد ریال از وجوه موخذه از شرکت تعاونی انبارداران فجر شهرستان ری که در جلسه گذشته م الف نیز به عنوان مطلع مطالبش را به همراه ج الف بیان کردند که اخذ این عوارض به دستور مستقیم ی د بوده که نه تنها این اقدامات برخلاف قانون بوده بلکه تمامی وجوه اخذ شده مغایر با نحوه اخذ عوارض بر اساس مصوب شورا بوده است.

وی افزود: شورای بخش کهریزک که محل احداث انبارها بوده از نحوه دریافت وجوه و هزینه آن مطلع نبوده و دخالت داده نشده است در حالی که باید طبق قانون وجوه اخذ شده از عوارض باید هزینه همان محل شود.

نماینده دادستان افزود: بنابراین اتهامات مطرح شده در این بند بر اساس مدارک و اسناد موجود محرز است.

دفاعیات “ی د”ازمتهمان اصلی بخش استانداری در دادگاه بیمه
در این جلسه قرار است “ی. د” از متهمان اصلی بخش استانداری پرونده دفاعیات خود را در مقابل اتهامات مطرح شده در کیفرخواست ادامه دهد.

در این پرونده متهمانی که از آنان آخرین دفاع اخذ شده است در جلسه دادگاه حضور ندارند اما بقیه متهمان که هنوز به اتهامات آنان رسیدگی نشده است در جلسه دادگاه حضور دارند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.