هر خانواده‌ ایرانی باید ۱۱ فرزند داشته باشد!

۱۴اردیبهشت،

اما من یک مشکل کوچک با فرزند بسیار دارم که خدمت‌تان عرض می‌کنم، ولی مدیون میباشید که با خواندن مشکل من فکر کنید من با تعداد بسیار فرزند مخالفم!

رضا ساکی در ستون طنز روز ایسنا نوشت:

رییس تازه مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: رشد جمعیت کشور در زمان حاضر حدود ۱.۸درصد است که باید دو برابر شود و به حدود ۳.۶ تا ۳.۸ درصد برسد. بر این اساس به طور متوسط هر خانواده ایرانی باید ۵ تا ۶ فرزند داشته باشد.

بنده هیچ مشکلی با فرزند بسیار ندارم. اتفاقا معتقدم ما نباید به متوسط بسنده کنیم و باید تا می‌توانیم بچه‌دار بشویم. خودم اعتقاد دارم هر خانواده ایرانی باید ۱۱ فرزند داشته باشد، مثل یک تیم فوتبال! اصلا هر چه بچه بیش‌تر باشد، بهتر است، چون این بچه‌ها بعدها در پیری عصای دست آدم می‌شوند و آدم در پیری هر چه عصا بیش‌تر داشته باشد، بهتر است! بعد از ۱۲۰ سال هم که آدم خواست ریق رحمت را سر بکشد، تابوتش روی زمین نمی‌ماند. اما من یک مشکل کوچک با فرزند بسیار دارم که خدمت‌تان عرض می‌کنم، ولی مدیون میباشید که با خواندن مشکل من فکر کنید من با تعداد بسیار فرزند مخالفم!

مشکل من با تعداد بسیار فرزند این است که شش بچه‌ تخس را نمی‌توان در آپارتمان ۶۰ متری بزرگ کرد. برای بزرگ کردن شش بچه، باید خانه‌ای درخور وجود داشته باشد! یعنی یا مکن با فیل‌بانان دوستی، یا بنا کن خانه‌ای درخورد فیل! نکته بعدی دربارهٔ وسیله‌ی نقلیه است! 

شش بچه را نمی‌توان با یک ماشین بزرگ کرد. برای بزرگ کردن شش بچه، دست کم به دو خودرو نیاز داریم تا بتوانیم از پس بچه‌ها برآییم! 

همچنین برای بزرگ کردن شش بچه یک شغل کافی نیست؛ برای بزرگ کردن شش بچه پدر خانواده باید دست کم شش شغل داشته باشد، هر بچه یک شغل! 

همچنین برای بزرگ کردن شش بچه، نیروی کمکی لازم است، بچه همین‌طوری که بزرگ نمی‌شود، مراقبت و مواظبت می‌خواهد! اگر این شرایط فراهم نباشد، ممکن است بچه معتاد بشود و به راه کج هدایت بشود! 

به هر حال امیدوارم ما به جایی برسیم که هر خانواده‌ی ایرانی دو ماشین، مسکن درخور و نیروی کمکی و ۵ تا ۶ فرزند بلکم بیش‌تر داشته باشد. حالا چطور دو خانواده ایرانی با شش بچه‌ در یک شب‌نشینی در خانه‌ای ۶۰ متری جا می‌گیرند، بماند.

باقی بقای‌تان! 


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.