هر دارویی را چه وقتی از روز باید خورد؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

بسیاری از ما مجبوریم برای پیشگیری یا درمان بیماری خود با تجویز پزشک هر روز دارو بخوریم اما آیا می دانید هر دارویی را باید در وقت مناسبش در روز مصرف نمود؟

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران iبه نقل از هلت نیوز ؛خوردن دارو ها در وقت نادرست نه تنها اثر آن ها را کم می نماید، بلکه در بعضی موارد ممکن است برای بدن مضر باشد.

بررسی ها نشان می دهد؛ خوردن داروهایی مانند درمان آرتروز، پوکی استخوان یا سوزش معده در وقت مناسب می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی بدن داشته باشد.

با مصرف داروهای خود بعد از بیدار شدن از خواب شب ( در صبح) نتیجه بسیار iبهتری از روند درمان می گیرند.

به نظر می رسد راز این اکتشافات در بدن نهفته است که توسط غده هیپوتالاموس در مغز کنترل می گردد، این ساعت نه تنها سیستم ایمنی بدن انسان را کنترل می نماید بلکه روی فشار خون دمای بدن و میزان هورمون ها تاثیر می گذارد.

گزارش ها نشان می دهد ،بهتر است داروی فشار خون، شب ها و داروی قلب ،معمولاً صبح ها میل شود، از آن جایی که حرکات معده و روده در شب آرام تر است، قرص ها وقت بیشتری را در طول سیستم گوارش طی خواهند نمود iبه این ترتیب جذب میزان اثر دارو iبه حداکثر خواهد رسید و دارو میتواند در سراسر شب که خوابیده ایم در سیستم گوارش تاثیر گذار باشد.

گفتنی است، داروها iبهتر است بخشی در صبح و بخشی در بعد از ظهر استفاده شود تا iبهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.

پزشکان پیشنهاد می نمایند؛ بیماران هر روز داروی خود را در یک وقت مشخص بخورند و این روند را همیشه ادامه بدهند تا دوره ی درمان آن ها سریع تر طی شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.