هر شب با قرآن/ زیباترین داستان عشق

۱۳خردادماه،

ما نیکوترین سرگذشت را به سبب این قرآن که به تو وحی کردیم بر تو حکایت می‌کنیم و تو قطعا پیش از آن از بی‌خبران بودی

و باز در سفر بعد آمدن و برادر را آوردن و متهم شدن برادر به دزدی بنا بر تدبیر یوسف و نگه داشتن برادر و بازگشت قافله با آذوقه و بار دیگر عذرخواستن برادران نزد پدر که آنها بردار ما را به دزدی متهم کردند و نزد خود نگه داشتند.

و بالاخره در سفر سوم یوسف را شناختن و آشنایی دادن و درگذشتن یوسف از گناهان ایشان که نشان از جمال باطنی یوسف است و فرستادن یوسف پیراهن خود به نزد پدر و بینا شدن چشم پدر از بوی پیراهن یوسف.

و در نهایت رفتن همه خانواده به مصر و  در پیش یوسف تواضع کردن که تعبیر خواب نوجوانی یوسف است و اکرام یوسف از پدر و برادران و ایشان را بر تخت عزت نشاندن و شکر و سپاس گفتن یوسف خدای را که به وی بازگردانید.

همه اینها در این داستان کوتاه ده صفحه ای طرح شده است و از هر گوشه این حوادث به رمز و کنایه نکته های عشق و معرفت الهی و حکمت عملی در زندگانی دنیا آشکار است.

و افزون بر همه اینها نقل داستان و عبارت پردازی و توالی جمله ها در بیان حوادث به قدری دلپذیر است و زیبا که گویی یوسف خود با آن حسن و جمال داستانش را جکایت می کند.

می توان گفت که سوره یوسف خود یوسف دیگری است سرشار از جمال ظاهر و باطن که اگر مردمان آن یوسف ندیده اند این یوسف را نیک بنگرند.

از این رو به راستی نیکوترین داستان است که از عشق سخن می گوید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.