هر لیتر شیر ۶۰۰ تومان هزینه بسته‌بندی دارد

هر لیتر شیر 600 تومان هزینه بسته‌بندی دارد

در شرایطی که بسته‌بندی هر لیتر شیر بیش از ۶۰۰ تومان هزینه دارد، قیمت شیر خام نقشی در افزایش قیمت فرآورده های لبنی ندارد.

 

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب در جواب این سؤال که چرا قیمت لبنیات بعد از کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی هر لیتر شیر خام گران شد، گفت: قیمت شیر خام یکی از موارد مورد نیاز برای تولید فرآورده‌های لبنی است و گرانی سایر مواد مورد نیاز برای تولید فرآورده‌های لبنی محصولات افزایش قیمت داشته است.

رضا باکری افزود: قیمت مواد بسته‌بندی مورد نیاز برای صنایع فرآورده‌های لبنی افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و برای خرید یک سطل ماست ۲٫۵ کیلوگرمی با احتساب هزینه حمل و نقل و برچسب‌زنی، ۷۰۰ تومان باید پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه تمام‌شده هر بسته مورد نیاز برای یک لیتر شیر استرلیزه که با نام تجاری تتراپک از خارج از کشور با ارز آزاد وارد می‌شود، به حدود ۶۰۰ تومان افزایش یافته و مصرف‌کنندگان باید هزینه آن را بر روی قمیت تمام‌شده محصول پرداخت کنند.

باکری ادامه داد: افزایش قیمت تمام‌شده لبنیات امکان کاهش مصرف و گرایش یک دسته از افراد به مصرف لبنیات غیرپاستوریزه که در مقایسه با صنایع لبنی هزینه کمتری برای بسته پرداخت می‌کنند، افزایش دهد.

وی تصریح کرد: علایق مصرف‌کنندگان با توجه به میزان آگاهی و دانش تغذیه آنها شکل می‌گیرد و عمدتاً افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی باعث کاهش مصرف می‌شود نه تغذیه رویه مصرف.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی در پایان یادآور شد: مصرف لبنیات غیرپاستوریزه به‌دلیل بیماری‌های مشترکی که بین انسان و دام وجود دارد، امکان به خطر افتادن سلامتی افراد وجود دارد./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910721-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.