هر ۱۰ سال یک زلزله ۷ ریشتری در کشور رخ می‌دهد

محیط زیست > فجایع
رئیس دانشکده جغرافیایی دانشگاه خوارزمی گفت: هر ده سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری در کشور رخ می‌دهد لذا علوم زمین‌شناسی باید با آموزش بیشتر و به روز‌تر در کشور توسعه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حسن افراخته در همایش ملی مخاطرات طبیعی در دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: ایران سومین کشور در حوادث طبیعی محسوب می‌شود به طوری که در پانزده سال گذشته ۸ زلزله ۸ ریشتری، هزار سیل، ۷۱۲ حادثه طبیعی رخ داده است.

رئیس دانشکده جغرافیایی دانشگاه خوارزمی افزود: متاسفانه ۲۰ شهر و بیش از ۲ هزار روستا طی حوادث طبیعی ۱۵ سال اخیر تخریب شدند و بالغ بر ۷۸ هزار نفر جان خود را از دست دادند که خسارت سالیانه هزار میلیارد تومانی را تقبل می‌کنیم. همه این حوادث ناشی از عدم استفاده از علم است و تنها راه آن احداث و گسترش مراکز علمی در پیشگیری از حوادث و مخاطرات طبیعی است.

در ادامه این همایش خلیل رضایی در رابطه با میزان حوادث طبیعی در کشور افزود: مخاطرات طبیعی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند و هم اکنون زلزله زدگان آذربایجان در شرایط نامطلوب و سرما زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هر ده سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری در کشور رخ می‌دهد لذا علوم زمین‌شناسی باید با آموزش بیشتر و به روز‌تر در کشور توسعه پیدا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درباره این همایش تصریح کرد: این همایش که به همت دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است تاکنون ۳۵۰ عضو دانشجویی به خدمت گرفته و این همایش با ۵ کارگروه پردازش داده‌های علمی، پهنه بندی مخاطرات محیطی، آموزش مقاله نویسی ‏- پژوهشی و تکنیک سنجش از راه دور و تحلیل ناپایداری‌های سطحی به کار خود ادامه می‌دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.