هر ۵ روز به اندازه قربانیان زلزله آذربایجان شرقی، در تصادفات کشته می‌دهیم

رئیس پلیس راهور ناجا:

هر ۵ روز به اندازه قربانیان زلزله آذربایجان شرقی، در تصادفات کشته می‌دهیم

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه هر ۵ روز به اندازه قربانیان زلزله آذربایجان شرقی، در تصادفات کشته می‌دهیم، گفت: باید با یک کار همه جانبه و با مشارکت مردم وهمچنین افزایش ایمنی راه‌ها و سرعت درامداد و نجات این میزان کشته را درکشور کاهش دهیم.

به نقل از ایسنا سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ها و همچنین افزایش سفرها در فصل تابستان، تصریح کرد: بعد از ماه رمضان، مردم زیادی به مسافرت رفتند به طوری که با افزایش ۱۵درصد سفرهای برون شهری مواجه شدیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم به استان‌های شمالغرب کشور ازجمله اردبیل سفر می‌کنند، افزود: همچنان جاده‌های کشور پرتردد و پرحجم است.

مومنی با اشاره به اینکه قانون جدید راهنمایی و رانندگی درکاهش آمار تصادفات موثر بود، افزود: درسال ۹۰ تصادفات جاده‌ای ۱۴ درصد نسبت به سال ۸۹ کاهش یافته بود و امسال نیز تا به این لحظه حدود ۷ درصد در آمار تصادفات و کشته‌ها کاهش داریم.

به اعتقاد مومنی، میزان سوانح رانندگی درکشور بالاست چرا که نباید درکشور یک کشته هم داشته باشیم و اینکه هرپنج روز به اندازه کشته شده‌های زلزله آذربایجان شرقی کشته می‌دهیم، این یک فاجعه است، لذا باید با یک کار همه جانبه و با مشارکت مردم وهمچنین افزایش ایمنی راهها و سرعت درامداد و نجات این میزان کشته را درکشور کاهش دهیم.

مومنی با اشاره به طرح‌های تابستانی ناجا افزود: مرحله اول طرح تابستان از تیرماه شروع شده بود و مرحله دوم نیز بعد از ماه رمضان شروع شده و تا سوم مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با یادآوری اینکه درماه رمضان سفرهای برون شهری کاهش پیدا کرده بود، یادآور شد: مرحله دوم طرح ناجا از چهارشنبه گذشته شروع شد و تا سوم مهرماه با هماهنگی همه دستگاه‌ها ذیربط از جمله راهداری، اورژانس و شهرداری ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قانون قبلی راهنمایی و رانندگی جریمه محور و راننده محور بود، افزود: قانون جدید حقوق و تکلیف را با هم درنظر گرفته است به طوری که تکلیف مردم رعایت قانون است وحقوقشان نیز داشتن خودرو ، راه ایمن و سیستم امداد و نجات است.

چهارشنبه ۱ شهریور   ۱۵:۳۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.