هزاران تن از مردم ترکیه‌ در اعتراض به حبس ژنرال‌های ارتش تظاهرات کردند

3333-7.jpg

هزاران تن از مردم ترکیه‌ در اعتراض به حکم دادگاه کیفری ترکیه در زمینه حبس ژنرال‌هایی که در پرونده “پتک آهنین” دست داشتند، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، هزاران تن از مردم ترکیه‌ در چند شهر مختلف این کشور از جمله استانبول، آنتالیا، بورسا، ازمیر و آنکارا در اعتراض به تصمیم دهمین جلسه دادگاه کیفری مبنی بر حبس ژنرال‌ها و بازنشستگان ارتش که در پرونده “پتک آهنین” دست داشتند، تظاهرات کردند.

دهمین جلسه دادگاه کیفری بدوی در شهر استانبول روز جمعه گذشته حکم‌های مختلفی را علیه ژنرال‌های ترکیه‌ای که در طرح کودتا علیه قدرت مدنی دست داشتند، صادر کرد.

شبکه “سی ان ان” ترکیه گزارش داد که تظاهرکنندگان شعارهایی نظیر “ما نظامیان آتاتورک هستیم”، “ارتش و مردم یک دست واحد هستند”، “مرگ بر حزب عدالت”، “ما خواهان استعفای حزب عدالت هستیم” و “حزب عدالت دیکتاتور است” سر دادند.

در این تظاهرات هزاران تن از اعضای حزب کار و جمعیت “دیدگاه کمالی” و سازمان‌های مدنی چپ‌گرا حضور داشتند.

در همین راستا روزنامه “صباح” نوشت: در صورتی که دادگاه استیناف حکم دادگاه کیفری را تصویب کند، در این صورت درجه‌های ژنرال‌ها از آنها گرفته می‌شود و آنها سربازانی بدون مقام و رتبه به شمار می‌آیند و خانواده‌هایشان از تمام امکانات موجود محروم می‌شوند.

حلمی اوزکوک، رئیس اسبق ستاد مشترک برای تمام نظامیانی که محکوم به حبس شدند، اظهار تاسف کرد.

وی در ادامه افزود: نمی‌توانم بگویم که حکم دادگاه در خصوص ژنرال‌ها عادلانه و منصفانه نبوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.