هزاران تن در اسپانیا به خیابان ها ریختند

به گزارش ایرنا، تظاهرات مادرید، بسیار گسترده بوده و در آن هزاران تن از مردم اعم از کارمندان دولت، آتشنشانی، پلیس، پرسنل بیمارستان ها و قشر آموزشی اعتراضات خود را در خیابان های مرکزی شهر آغاز کردند.

در شهر بارسلون نیز همانند مادرید قشرهای مختلف دولتی حضور داشتند و مردم با مشت های گره کرده و سر دادن شعارهای انتقادی، خواهان برگزاری اعتصاب عمومی‌ در سراسر این کشور شدند.

در ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلون، فریاد اعتراضی مردم نسبت به اقدامات دولت مرکزی در حالی‌ صورت می‌ گیرد که در یک سال و نیم اخیر دولت ایالتی‌ به ریاست ‘آرتور مس’ ریاضت های بسیاری در بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و رفاه اجتماعی انجام داد.

تظاهرات مادرید نیز با شعار ‘می‌ خواهند کشور را غرق کنند- باید مانع از آن شد – ما بیشتر هستیم’ آغاز شد و مردم شعارهای اعتراضی سر دادند .

در تظاهرات این شهر که جمعی از هنرپیشگان سینما و تاتر نیز حضور داشتند، سندیکاهای کارگری در بیانیه ای تصریح نمودند :’این دروغ است که بیشتر از حد و توان خود زندگی‌ و خرج کردیم . دروغ است که برای خروج از بحران باید حقوق ها کاهش یابد زیرا فقط با حقوق و شغل خوب فعالیت اقتصادی تحکیم می‌ یابد ‘.

‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر اسپانیا هفته گذشته در ادامه سیاست اقتصادیش به منظور کاهش بدهی دولتی و کسری بودجه کشور اعلام اقدامات جدید ریاضتی از جمله افزایش مالیات ها و تعدیل کارمندان دولت را اجرا کرد .

اروپام**۱۲۳۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۲۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.