هزاران نفر از کارکنان بی‌بی‌سی در مورد اعتصاب احتمالی تصمیم‌گیری می‌کنند

۰۹م اسفند ،

بزرگترین اتحادیه صنفی روزنامه‌نگاران شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرده است که برای برگزاری اعتصابی گسترده، از اعضای خود نظرسنجی خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، خبرگزاری «پرس آسوشیشن» گزارش داد: اتحادیه‌‌های صنفی انگلیس اعلام کرده‌اند که هزاران نفر از روزنامه‌نگاران و کارکنان شبکه بی‌بی‌سی قصد دارند در مورد برگزاری اعتصاب در اعتراض به شرایط سخت کاری، بار بسیار کار و استرس فراوان، تصمیم‌گیری کنند.

هفته قبل هم کارکنان بی‌بی‌سی در اعتراض به بازخرید اجباری چند نفر از کارکنان این شبکه دست به اعتصاب یک روزه زدند. اعتصاب قبلی منجر به اختلال در پخش بعضی برنامه‌های این شبکه شد.

اتحادیه خبرنگاری، سرگرمی، سینما و تئاتر انگلیس (بکتو) که بزرگترین اتحادیه کارکنان شبکه بی‌بی‌سی به شمار می‌آید، اعلام کرده است که اعضای آن در چند هفته آینده در مورد برگزاری یک اعتصاب گسترده تصمیم‌گیری خواهند کرد.

اتحادیه‌های صنفی روزنامه‌نگاران انگلیسی می‌گویند کارکنان بی‌بی‌سی به سبب کاهش بودجه بخش‌های مختلف شبکه، با افزایش فشار کار و استرس فزاینده مواجه شده‌اند.

قرار است برگه‌های نظرسنجی در مورد انجام این اعتصاب در روز ۶ مارس بین اعضا توزیع شود و نتایج آن هم در روزهای آینده آن ماه اعلام شود.

این اقدام در ادامه مخالفت‌ها با طرح «اولویت با کیفیت است» شبکه بی‌بی‌سی انجام می‌گیرد. اجرای این طرح به بیکاری حدود ۲هزار کارمند این شبکه منجر می‌شود.

«گری مریسی» دبیر کل «بکتو» می‌گوید: ما ترجیح می‌دادیم تا مذاکراتی جدی با مدیران بی‌بی‌سی داشته باشیم، اما نهایتا مجبور شدیم فشارها را افزایش دهیم تا بتوانیم از کارکنان در برابر اضافه‌کار، درگیری و استرس محافظت شود.

شبکه بی‌بی‌سی در طرح‌های تازه خود که با هدف صرفه‌جویی مالی انجام می‌شود، قصد دارد ۲۰درصد از منابع مالی و نیروهای خود را کاهش دهد. مدیران بی‌بی‌سی معتقدند که این کاهش لطمه‌ای به برنامه‌های این شبکه نمی‌زند.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.