“هزار و یک شب” و میزبانی سید قطب

برنامه تلویزیونی “هزارویک شب” امشب ساعت ۲۳:۱۵ در شبکه ۴ سیما، میزبان سید قطب و جریانهای فکری مصر می شود.

علیرضا حائری،تهیه کننده برنامه هزار و یک شب شبکه ۴ سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود:در هزار و یک شب دوشنبه ۶ شهریور به موضوع “سید قطب “و جریانهای فکری مصر می پردازیم.
وی ادامه داد:محمدرضا بصیر استاد فرهنگ و تمدن دانشگاه تهران میهمان “شب اندیشه” برنامه است و مالک شجاعی با این استاد دانشگاه به گفتگو می پردازد.
وی با اشاره به بخش “معرفی کتاب” برنامه تصریح کرد:در برنامه دوشنبه کتاب هایی همچون دایره المعارفی ۴ جلدی با عنوان “جهان نوین اسلام” با تالیف جان ل.اسپوزیتو و با ترجمه حسن طارمی و محمد و مهدی دشتی،”آینده اسلام” با تالیف جان .ل. اسپوزیتو و از سوی انتشارات آکسفورد “مجموعه آثار علامه طباطبایی” در قالب لوح فشرده و از سوی انتشارات کلبه شروع به سرپرستی حجت الاسلام سیدهادی خسرو شاهی،سید جمال الدین اسدآبادی و “بیداری مشرق زمین” با تالیف استاد محمد محیط طباطبایی و از سوی انتشارات کلبه شروع،‌”اسناد وزارت خارجه انگلیس” درباره سید جمال الدین اسدآبادی و با تالیف حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی از سوی انتشارات کلبه شروع، “عدالت اجتماعی در اسلام” که مباحثی را در زمینه جامعه، حکومت، سیاست و اقتصاد ارائه می کند و مولف آن “سید قطب” است و ترجمه آن نیز برعهده حجت الاسلام سیدهادی خسرو شاهی و محمد علی گرامی بوده است،” انسان،ما دیگری و اسلام” که در زمینه مذاهب،فرویدیسم،فرد و جامعه است و مترجم آن نیز حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی است و در نهایت نیز کتابهای” اندیشه سیاسی در اسلام معاصر” و “سیری در اندیشه سیاسی عرب” با تالیف حمید عنایت و ترجمه بهاءالدین خرمشاهی به بینندگان معرفی می شود.
وی اظهارداشت:همچنین انجمن قرآن پژوهی قم را در قالب گزارشی در این برنامه معرفی می‌کنیم و “عکسنامه” برمامه نیز در رابطه با بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است.
گفتنی است؛هزار و یک شب دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ میهمان مخاطبان شبکه ۴ می‌شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.