هزار پروژه دفاعی در دانشگاه ها در دست انجام است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کامران دانشجو روز شنبه در حاشیه گردهمایی روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه های تحقیقاتی به سفارش وزارت دفاع و بخش های دفاعی کشور به دانشگاه ها واگذار شده و در قالب پروژه های دکتری و کارشناسی ارشد انجام می شود.

وی از انعقاد حدود ۷۰ میلیارد تومان قرارداد میان دانشگاه های کشور با بخش صنعت خبر داد و بر لزوم اعتمادسازی دو جانبه میان دانشگاه و صنعت تاکید کرد.

دانشجو ، فرهنگ سازی و گفتمان سازی در رابطه با تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از انتظارات وزارت علوم از دانشگاه های کشور برشمرد.

وزیر علوم، تربیت نیروی انسانی دارای مهارت کافی را از جمله رویکردهای حوزه آموزش عالی در سال جاری عنوان کرد و گفت: باید با توام کردن مباحث تئوری و عملی دانشجویان را برای ورود به حوزه کاربرد به مهارت کافی مجهز کرد.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور در سال گذشته گفت: دانشگاه های ما در سال ۹۰ یک هدیه خوب به مردم ایران هدیه کردند که آن دستیابی به رتبه اول علمی در سطح منطقه بود.

نخستین نشست روسای دانشگاه، پژوهشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور با محوریت آموزش عالی، علم نافع و تولید ملی در سال ۹۱ با حضور وزیر علوم در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

فراهنگ**۱۰۵۵**۹۱۳۲**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۸۹۰۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.