هزینه تحریم ها برای دشمنان بیشتر از ایران است

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران تصریح کرد: تحریم دشمنان بر ضد اقتصاد ایران هزینه های ما را تا حدودی بالا برده است اما بررسی آثار این تحریم در بازارهای جهانی نشان می دهد که هزینه ای که دشمن پرداخت می کند ، بیشتر از ایران است.

    
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاارن  ، یحیی آل اسحاق امروز در حاشیه همایش تخصصی نخستین اجلاس بانکداری جهانی گفت: این تحریم ها ممکن است هزینه های ما را ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار افزایش دهد اما درآمد نفتی ما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در مقابل هزینه بازار جهانی هم در مقابل این تحریم ها بیشتر شده و یکی از این موارد افزایش قیمت نفت تا ۱۲۰ دلار هم است.
وی افزود: اقتصاد ایران سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار مبادله تجاری دارد و از مزیت های خوبی برای عبور از سد تحریم ها برخوردار است.
آل اسحاق گفت: دشمن امروزه به طور علنی اعلام جنگ اقتصادی کرده است اما ما هم بدون ابزار نیستیم و از همه ظرفیت های اقتصادی خود برای کاهش آثار تحریم ها استفاده می کنیم.
وی افزود: چون ایران دارای ذخایر نفت و گاز است و قیمت آن در بازارهای جهانی تعیین می شود ، افزایش قیمت آن به نفع ایران است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.