هزینه تمام شده هر کیلو گندم بیش از قیمت تضمینی آن است


هزینه تمام شده هر کیلو گندم بیش از قیمت تضمینی آن است

۱۵:۰۸ (چهارشنبه ۷ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

گندمکار نمونه کشور معتقد است؛ متوسط هزینه تمام شده هر کیلو گندم در کشور بیش از ۴۲۰ تومان یعنی قیمتی که از کشاورزان خریداری می شود، است.

“سجاد سنجابی” با انتقاد از پایین بودن قیمت خرید گندم از کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت عوامل تاثیر گذار در تولید گندم بسیار افزایش یافته، در حالی‌که قیمت خرید گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نکرده و همین باعث شده گندمکاران متضرر شوند.

وی معتقد است در شرایط فعلی قیمت تمام شده هر کیلو گندم برای کشاورزان حدود ۶۰۰ تومان است.

سنجابی گفت: انتظار ما این است قبل از تعیین قیمت تضمینی گندم، کار کارشناسی صورت گیرد و قیمت‌ها بر اساس واقعیت تعیین شود.

وی افزود: البته ما خواهان افزایش قیمت گندم نیستیم، چون به تبع آن قیمت آرد و نان و دیگر کالاها افزایش می‌یابد و در این بین مردم ضرر می‌کنند؛ خواسته ما کنترل قیمت نهاده ها و تامین آن با قیمت مناسب برای کشاورزان است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر کشاورزان با مشکلات زیادی مواجهند، ادامه داد: به عنوان نمونه سهمیه سوخت اختصاص یافته به کشاورزان به هیچ وجه جوابگوی نیاز آنان نیست. در حال حاضر سهمیه سوخت هر تراکتور روزانه ۱۲ لیتر گازوییل است در حالیکه در روز ۲۰۰ لیتر مصرف دارد و مجبوریم مابقی را از بازار آزاد تامین کنیم که همین باعث افزایش هزینه شخم می‌شود. کود نیز هم گران و هم کمیاب شده است.

این گندم کار گفت: از مسئولین انتظار داریم به درد دل کشاورزان توجه کنند؛ ادامه این شرایط سبب بی انگیزگی کشاورزان می‌شود که می‌تواند خطرات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.