هزینه واگن‌های وارداتی از چین “نقدی” بوده است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون توسعه حمل‌ونقل ستاد مدیریت سوخت گفت: ۳۱۵ واگن مترو خریداری شده از چین بصورت نقدی بوده و تداخلی با پول نفت ایران و فاینانس خارجی نداشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روز قبل پایگاه‌های خبری خارجی از جمله واشنگتن پست به نقل از امیر جعفرپور، معاون توسعه حمل و نقل ستاد مدیریت سوخت اعلام کردند که ایران قرار است در برابر پول نفت صادراتی خود به چین، واگن مترو وارد کند.

اقدام فوق پس از این صورت گرفت که گفته شد ایران به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه غرب علیه ایران، نمی‌تواند با سایر کشو‌رها از جمله چین مبادله نقدی داشته باشد؛ به همین دلیل می‌خواهد در عوض صادرات نفت به چین، از این کشور واگن مترو خریداری کند.

گفتنی است که چین یکی از خریداران اصلی نفت ایران محسوب می‌شود.

 

به دنبال پیگیری‌های خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، امیر جعفرپور، معاون توسعه حمل‌ و نقل ستاد مدیریت سوخت در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران با رد انعکاس خبر واردات واگن از چین به ازای پول نفت گفت: اطلاعات منعکس شده در سایت خبرگزاری‌ها تناقض داشته و با بررسی‌های به عمل آمده این واگن ها بصورت نقدی خریداری شده و به شکل فاینانس یا سرمایه گذاری خارجی نبوده است.

وی تصریح کرد: ۳۱۵ واگن مترو خریداری شده از چین بصورت نقدی بوده است.

این در حالی است که علی ربیعی، معاون ستاد حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، در خصوص خرید واگن های مترو از چین به جای پول نفت صادراتی به این کشور گفت: ایران در نقل و انتقالات پول نفت به چین مشکلی ندارد و تحریم ها نتوانسته مانع مبادلات دو کشور شود، بطوری که در حال حاضر مبادلات پایاپای میان دو کشور برقرار است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.