هزینه آزمون های بین المللی را افزایش نداده ایم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه افزایشی برای هزینه شرکت در آزمون های بین المللی نداشته ایم، گفت: هزینه شرکت در آزمون بین الملل همچون سالهای گذشته ۲۲۰ دلار است. 

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: علت اعلام هزینه آزمون های بین المللی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور این است که چون این سازمان بر آزمون ها نظارت می کند اعلام کرده ایم که ۲۲۰ دلار هزینه ثبت نام در این آزمون است و این میزان براساس نرخ ارز تعیین می شود و متقاضی نیز باید ارز را تبدیل کرده و در نهایت مبلغ را پرداخت کند.حال در این تبدیل ارز به پول داخلی اگر افزایشی بوده ما در این افزایش قیمت دخیل نیستیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: هزینه ۲۲۰ دلاری آزمون در واقع از سوی سازمان سنجش افزایش پیدا نکرده و بر اساس نرخ جدید در بازار ارز هزینه آزمون آیلتس تغییر می کند؛ در اصل اگر افزایشی هم بوده بخاطر نوسانات ارزی است.

دکتر خدایی گفت: بخشی از هزینه های آزمون های بین المللی در داخل کشور هزینه عوامل اجرایی و غیره می شود در واقع به موسسات اعلام کردیم در هزینه های آزمون صرفه جویی کنند تا هزینه کمتری از داوطلب دریافت شود.

وی خاطر نشان کرد: مثلا برای آزمون تافل چون ثبت نام داوطلب در سایت ETS انجام می شود هزینه های آن حدود ۸ میلیون تومان است اما آزمون بین المللی چون بخشی از آن در داخل ثبت نام می شود هزینه ها مقداری کمتر از آزمون تافل است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس بخشنامه جدید سازمان سنجش آموزش کشور، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

همچنین وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب بوده و این بدان معنا است که چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص‌های اقتصادی اعلام شود، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.