هزینه اجاره‌بهای خوابگاهی مستقیما صرف وام‌های مسکن می‌شود

۳۰اردیبهشت،

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص خبرها انتشار یافته‌ای مبنی بر افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها طی سه سال قبل، گفت: این افزایش بر اساس نرخ تورم بوده است و در مقابل آن اعتبار وام مسکن و ودیعه مسکن دانشجویی رشد صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس کیوان مرادیان کوچک سرایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجاره‌بهای خوابگاه‌ها طی سه سال اخیر افزایش حدود ۴۰ درصد داشته است که این افزایش در مجموع در ماه چهار یا ۵۰۰۰ تومان بنا به ظرفیت اتاق‌های خوابگاهی رشد داشته است، گفت:‌ این در حالی است که سرانه خوابگاهی و همچنین منابع وام مسکن و ودیعه مسکن رشد بالایی یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌ها مستقیما صرف منابع وام مسکن و ودیعه مسکن می‌شود.

مرادیان با بیان اینکه وام مسکن دانشجویی طی سه سال قبل رشد بالایی داشته است، گفت: به طور متوسط در سه سال قبل اعتبار وام مسکن که به دانشجویان ارائه می‌شد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در هر ترم بود که این مبلغ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مرادیان در ادامه اظهارکرد: همچنین وام مسکن برای دانشجویانی که به هر سببی نمی‌توانند از خوابگاه استفاده کنند رشد بالایی یافته است به نحوی که وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل از سه چهار میلیون تومان طی سه سال اخیر به ۷ تا ۸ میلیون تومان ارتقا یافته است.

وی در خصوص نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن نیز گفت: به غیر از وام ودیعه مسکن که بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی باید توسط دانشجو پرداخت شود، بازپرداخت تمامی وام‌های دیگر پس از ۹ ماه از فراغت از تحصیل در اقساط ۶۰ ماهه از دانشجو دریافت می‌شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین در خصوص میزان افزایش نرخ اجاره‌بهای خوابگاهی در سال تحصیلی آینده نیز، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه صورت نگرفته است و اگر بنا باشد نرخ اجاره‌بها افزایش یابد این رشد بسیار ناچیز خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.