هزینه اسکان هر نماینده در هتل‌ چقدر است

مهر – به غیر از جمعی تقریبا ۱۰۰ نفره از نمایندگان استان تهران، استان البرز و نمایندگان مجلس هشتم که مشکل مسکن در تهران نداشتند، از اوایل خرداد ماه، بقیه نمایندگان در دو هتل در تهران اسکان داده شده‌اند.

بنا به اطلاعاتی که سامانه رزرو هتل‌های کشور منعکس کرده است، هزینه هر شب اقامت در هتل هویزه یکی از هتل های محل اقامت نمایندگان، برای اتاق‌های تک نفره ۱۲۸ هزار تومان است، یعنی از هفتم خردادماه –زمان افتتاح مجلس نهم- تا چهاردهم تیرماه که نمایندگان به تعطیلات تابستانی رفتند هر روز اسکان هر نماینده در این هتل‌ها حدودا ۱۲۸ هزار تومان برای مجلس هزینه داشته است.

این در حالی است که پیش از این مجلس، آپارتمان‌هایی را برای اسکان وکلای ملت تحت مالکیت خود داشت که با هدف تجمیع واحدهای مسکونی نمایندگان در اطراف بهارستان، آن واحدها را به مزایده گذاشت.

طبق تصمیمی که در ادوار سابق مجلس گرفته شده بود قرار بود ۳۰۰ واحد مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران برای نمایندگان مجلس احداث شود که از این ۳۰۰ واحد، تا دوره هفتم مجلس، ۴۲ واحد با متراژ ۲۸۰ متری ساخته شده بود اما در ابتدای مجلس هشتم محسن کوهکن عضو هیات رئیسه مجلس گفت که در راستای کم کردن هزینه های جاری و کاهش ترافیک و رفت و آمد نمایندگان از سعادت آباد به بهارستان، در مجلس هفتم ادامه ساخت این واحدها به مصلحت دیده نشد و قرار بر این شد که ۴۲ واحد مسکونی احداثی در سعادت آباد نیز از طریق مزایده به فروش برسد و از محل فروش آن در کنار مجلس –بهارستان-مسکن نمایندگان تامین شود.

در صورت ساخت این ساختمان ها مجلس مالک نزدیک به ۳۰۰ واحد آپارتمان در بهارستان می شد که در آغاز هر دوره در اختیار نمایندگان قرار می گرفت و پس از پایان هر دوره، برای نمایندگان دوره بعدی قابل استفاده می شد. اگر ساخت این واحدها در اولویت قرار می گرفت نه در ابتدای دور هشتم اعطای مبلغ صدمیلیونی به نمایندگان سرو صدا می کرد نه کسی می توانست در بودجه سال ۹۱ بر تخصیص مبالغ کلان به هر نماینده مجلس نهم برای تامین مسکن و دیگر هزینه‌های نمایندگی ایرادی بگیرد.

به هر صورت نمایندگان مجلس باید پیش از پایان تعطیلاتشان، آپارتمانی را برای خودشان رهن کنند اما هنوز بسیاری از آن ها با صدمیلیونی که مجلس در اختیارشان قرار داده است نتوانسته اند منزل مورد نظر خود را رهن کنند. روح الله بیگی نماینده شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی یکی از این نمایندگان است که می گوید از پایان قرارداد مجلس با هتل محل اسکانش اطلاع ندارد اما اگر این قرارداد تمام هم شده باشد بالاخره در گوشه و کناری، جایی برای خودش دست وپا می کند.
 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.