هزینه بالای دارو، سبب افزایش مشکلات بیماران مبتلا به نقص ایمنی شده است

۱۸م آذر ،
ممتاز نیوز: مدیر بیمارستان مرکز طبی کودکان با بیان اینکه بیماران مبتلا به نقص ایمنی برای تهیه دارو با مشکل مواجه می باشند، اظهار داشت: این بیماران در صورت داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب داروها، زندگی مناسبی خواهند داشت.

دکتر نیما رضایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری نقص ایمنی اولیه گروهی از بیماری‌های ارثی می باشند که در اثر نقص ژنتیکی در کمیت یا کیفیت یکی از اجزای سیستم ایمنی خللی وارد می‌شود که سبب بروز علایم و عوارض مختلف از جمله عفونت‌های مکرر بیماری‌های خودایمنی و بدخیمی‌ها می‌شود.

وی افزود: تشخیص به موقع و درمان در جلوگیری از عوارض و فوت بیماران بسیار موثر است، تاکنون در حدود ۲۰۰ نوع بیماری نقص ایمنی شناخته شده است که شدت‌های متفاوتی دارند. کمبود انتخابی IGA می‌تواند بدون علامت یا با علایم سرماخوردگی بروز کند، از طرفی بیماری نقص ایمنی شدید می‌تواند در طی یک سال اول تولد منجر به فوت شود.

رضایی تصریح کرد: در حال حاضر درمان‌های مختلفی در کشور برای درمان این بیماران در دسترس است. برای مثال درمان ایمونوگلوبولین وریدی برای درمان بیماران مبتلا به کمبود آنتی بادی و پیوند مغز استخوان برای تعدادی از بیماران قابل انجام است.

وی اظهار کرد: بعضی بیماران برای تهیه داروها با توجه به اینکه قیمت گرانی دارند با مشکلاتی مواجه می باشند ولی در صورت داشتن پوشش بیمه‌ای مناسب داروها زندگی مناسبی را خواهند داشت.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.