هزینه تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص چقدر است؟

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با اشاره به این‌که «وزارت بهداشت برای تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار احتیاج دارد» گفت: حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کمبود اعتبار برای تامین داروهای بیماران خاص وجود دارد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: واقعیت این است که تحریم‌های کنونی که ظاهرا نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده در واقع مردم را دچار مشکل نموده است، البته خوشبختانه ما از نظر غذایی مشکلی نداریم و کشور از این جهت غنی است اما در ارتباط با دارو مشکلات وسیع داریم به ویژه این‌که داروهای بیماران خاص هم گران می باشند و هم به اندازه کافی یافت نمی‌شوند.

وی افزود: وزارت بهداشت برای تهیه داروهای مورد نیاز بیماران خاص حدودا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار احتیاج دارد که آن را از بانک مرکزی درخواست نموده اما تنها ۳۰۰ میلیون دلار به وزارت بهداشت تزریق شده و در مورد بقیه‌ این اعتبار کمبود وجود دارد.

وی «کمبود وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها» را نیز از دیگر مشکلات فعلی عنوان و خاطرنشان نمود: اکثر بیمارستان‌ها از بیماران می‌خواهند که وسایل مورد نیاز برای عمل‌های جراحی و درمان را از خارج تهیه نمایند که این امر سبب وارد شدن فشار به بیماران می‌شود، خصوصا بیمارانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این‌که «در جنگ‌های جهانی و منطقه‌ای هم مردم را از دارو محروم نمی‌کنند» گفت: متاسفانه کشورهای غربی برای وارد نمودن فشار به مردم ایران دست به هر کاری می‌زنند و ما متاسفیم که این کشورها که در رابطه با حقوق بشر خود را حساس نشان می‌دهند، این‌قدر به مردم فشار وارد می‌کنند.

وی در عین حال تحریم‌ها را سبب افزایش مقاومت مردم ایران دانست و افزود: کشورهای غربی با حساسیت ویژه و با همه قدرت علیه همه نیازهای مردم ایران اعلام جنگ نموده و حتی وسایل دارویی که برای سلامت مردم مورد نیاز است را تحریم می‌کنند، اما این امر به مبارزه مقاومتی در کشور منجر خواهد شد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.