هزینه “درمان ناباروری” در بخش خصوصی سرسام آور است

فروردین ۱۴۰۳

متأسفانه بیمه‌ها به هیچ عنوان زیر بار پوشش درمان ناباروری نمی‌روند و سقفی برای هزینه‌های درمان ناباروری در بخش خصوصی وجود ندارد.

دکتر شهلا میرگلوبیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اکثر مراکز درمان ناباروری خصوصی می باشند و به سبب نبود پوشش بیمه‌ای این خدمات هزینه‌های بسیاری به زوج‌های نابارور تحمیل می‌شود. 

وی گفت: متأسفانه درمان ناباروری به نوعی عمل زیبایی تبدیل شده است و مراکز خصوصی تهران اسم و رسم یافته‌اند و زوجین نابارور از شهرستان به تهران می‌آیند تا در مراکز اسم و رسم دار درمان شوند. 

وی تصریح کرد: بیمه‌ها نیز به سبب حمایت نکردن از این مقوله سعی در عذر و بهانه آوردن دارند و به هیچ عنوان زیربار درمان ناباروری نمی‌روند. 

وی یادآور شد: شاید بتوان با کمی برنامه‌ریزی و ارائه تسهیلات اولیه در درمان ناباروری بخشی از هزینه‌های تحمیلی به زوجین نابارور را از دوش آن‌ها برداشته و به تقویت مراکز دولتی در درمان ناباروری برسیم. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. حسین:

    با سلام ۱۲ساله ازدواج کردم ولی به علت هزینه های بالا درمان نتونستم هیچ اقدامی انجام دهم /برا افزایش جمعیت بهتر نیست به افراد بی بچه کمک شود که هم انها مشکل شان حل شو د وهم جمعیت بین خانواده ها ی مختلف افزایش یاد وهم به تربیت انها بچه ها بهتر رسید گی میشود

  2. محمدرضااحمدی:

    باسلام۱۵ساله که ازدواج کردم ۲بار دربیمارستان خصوصی عمل کردم ولی ناموفق بوده در صورتی که بیمه هستم اکنون دیگربااین گرانی عمرا بتونم. کجاینددولتمردان که میگویندجمعیت کم است بااین مخارج بهترکه نریم دنبالش

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.