هزینه ثبت نام کربلا ۱۴۰۱ و هزینه سفر به عتبات عالیات در اربعین شهریور ۱۴۰۱

با توجه به آغاز ثبت نام سفر به عتبات عالیات برای اربعین سوالات زیادی در خصوص هزینه ثبت نام کربلا ۱۴۰۱ پرسیده میشود که در همین راستا به اطلاع میرساند هزینه جدید سفر زمینی به کربلا در شهریور ۱۴۰۱ چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان و همچنین قیمت بلیط هواپیما نیز برای سفر هوایی به عتبات عالیات با نرخ ارز روزنزدیک به ۶ میلیون تومان است. سازمان حج و زیارت نیز در این خصوص گفت: ما سعی داریم علی رغم وجود نوسانات قیمت ارز، هزینه سفر به عتبات را کاهش دهیم.

با این وجود، به نظر می‌رسد سازمان حج و زیارت درصدد کاهش هزینه‌های سفر به عتبات است تا بتواند هزینه این سفر را به ۱۰ میلیون تومان برساند. این در حالی است که کاروان‌های غیرمجاز اکنون با هزینه‌های ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان زائران را به عتبات اعزام می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ثبت نام قطعی متقاضیان زیارت اربعین حسینی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۴ از طریق سامانه (سماح) انجام می‌شود. مشتاقان سفر به کربلا می توانند از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir برای این سفر معنوی ثبت نام نمایند.

هزینه ثبت نام در سامانه سماح که مربوط به بیمه و خدمات پزشکی می باشد جمعاً مبلغ ۲۵۰٫۰۰۰ ریال (بیست و پنج هزار تومان) می باشد.

هزینه سفر زمینی و هوایی به کربلا

در خصوص هزینه سفر هوایی و زمینی به کربلا در شهریور ۱۴۰۱، به اطلاع میرساند هزینه سفر به عتبات به صورت هوایی تقریبا ۱۰ میلیون تومان است. همچنین هزینه این سفر به صورت زمینی از ۴ تا ۵ میلیون تومان متغیر است.

هزینه ثبت نام کربلا ۱۴۰۱

با توجه به نوسانات نرخ ارز، هزینه جدید سفر به عتبات عالیات هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است.

البته پیش از ثبت نام اولیه و قرعه کشی زائران انجام شده سایت برای ثبت‌نام اعزام بسته شده بود، که هم اکنون تا روز ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ سایت باز است.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان با بیان اینکه سفرهای هوایی بر اساس کیفیت هتل‌ها متفاوت است، تصریح کرد: هزینه سفر هوایی حدودا ۱۰ میلیون تومان است.

این هزینه بر اساس ارز آزاد محاسبه شده و به صورت علی‌الحساب از زائران گرفته میشود و امکان اینکه بر اساس نرخ روزانه اضافه شود هست.

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. احمد:

    با سلام. بنده ۳۷ ساله فوق لبسانس مدیریت متآهل و ۲ فرزند دارم.بنده شیعه نیستم و اهل سنت میباشم.خواب پیامبر را ۳ بار که آخرین بار چهره مبارکشان را دیدم و خواب امام علی(ع).ده سال بیشتراست نتوانستم به نجف اشرف بروم خوابم تعبیرش خیروبرکت بود و گشایش در کار به اذن خداوند.هرسال شرایط سخت سخت تر میشود.آرزوی من با خانواده ام بدون درنظر گرفتن مذهب رفتن به نجف میباشد.میدانم گشایش کام آنجاست.ما را به ابن آرزو برسانید.پیاده حاضرم بروم اما خانم ودوبچه همراه هستن و باید باشن.اگر کسی کمکی خواست کند برایش در نجف نماز میخوانم و دعا میکنم.این تنها تشکر و قدردانی منه.خداوند ناظر بر اعمال همه است و به آرزو رساندن امری شربف.پاینده باشید

    • رضانام شما...:

      من هم شیعه هستم، چندین بار معاویه و عمروعاص را در رویای صادقه ام دیده ام،کلی هم از جهنم تعریف کردند و فرمودند ما از امامت دور شدیم و جهنمی شدیم،در آخر هم گفتند خودتان به پابوسی سیدالشهدا شرفیاب شوید و هزینه سفر هیچ اهل یزیدی به کربلا را تقبل نکنید.
      شیعه چقدر بدبخت شده که فریب بخورد.
      لعنت خدا بر قاتلان سیدالشهدا.

  2. احمد:

    سلام.بنده ۳۷ سالمه فوق لیسانس دارم متآهل و۲ فرزند دارم. بنده تشیع نیستم واهل سنت وجماعت میباشم.اما تو مذهب ما احترام زیادی میذارن برای امامان.خداوند گواه وناظرهستند که خواب پیغمبراسلام وعلی(ع)را دیدم.هنوز چهره هایشان که مبارکه در ذهنم هست.برای همین آرزوی رفتن به نجف را دارم و سپس کربلا تا بلکه مشکلاتم حل شود.چون خواب امام علی تعبیرش خیروبرکت بود.اما با گرانی ارز دیگر توان رفتن ندارم.اگر کسی دوست دارد سفر کند اما شرایطشو ندارد بنده و خانواده ام را را به آرزوی خود برسانید.با اینکار دو ثواب کردید هم زیارت شماقبول خواهد شد هم زیارت شخصی دیگر.اگر ما اهل سنت هم باشیم حرمت امامان را با دنیا عوض نمیکنیم.

  3. مریم:

    توروخداکاری کنید واس این قیمت خییییلی زیاد
    بخداماحالاقبل سفر بجای حس روحانی باید فکرهزینه سفرباشیم بخداخییلی زیاده

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.