هزینه مکالمات بین‌الملل بر اساس نرخ اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

هزینه مکالمات بین الملل بر اساس نرخ اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می گردد تعرفه هزینه های مکالمات بین الملل در کشورمان بر اساس نرخ های اعلام شده توسط اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می گردد، همان گونه که نرخ ارتباطات وارده بین الملل به کشور توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت تعیین می گردد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت « وحید سلمان» مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی این شرکت با اعلام این مطلب افزود: نرخ ارتباطات بین الملل در هر کشور رابطه مستقیمی با توسعه مخابراتی و میزان خصوصی سازی مخابرات آن کشور دارد و هرچه سطح رقابت پذیری بالاتر باشد سبب کاهش نرخ می گردد و به همین سبب شاهد نرخ های پایین تر در کشور های توسعه یافته هستیم که درنهایت به نفع شرکت مقصد است.
 
بنابر این تعرفه های ریالی ارتباطات بین الملل الزاماً هماهنگ با نرخ هایی است که اپراتورهای مختلف برای هردقیقه ارتباط به مقصد آن کشور مطالبه می کنند . 
 
وی در ادامه توضیح داد :به همین سبب ممکن است مکالمه بین الملل از طریق دو صفر با کشورهایی که هزاران کیلومتر از ما دورترند با توجه به عدم انحصار و توسعه ارتباطات در آن کشورها با پایین ترین تعرفه برقرار شود. چرا که اپراتور های این کشورها با هزینه های بسیار پایین تر مکالمات را دریافت و توزیع ی کنند اما در کشورهای همسایه که کمترین فاصله مرزی را با کشورمان دارند وعلاوه بر انحصار دولتی ؛فاقد توسعه زیرساخت های مخابراتی می باشند، اپراتور هایشان بالاترین تعرفه را برای مکالمات وارده به شبکه مخابراتی خود مطالبه می کنند و در نتیجه مشترک برای تماس با این کشور ها بایستی هزینه های بالاتری بپردازد.
 
مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه افزود: در مجموع هزینه های مکالمات بین الملل صادره به سمت کشورهای دیگر شامل مجموع نرخ اعلام شده توسط اپراتورهای کشور مقصد ، هزینه اپراتورهای داخلی و هزینه جمع آوری و برقراری ارتباط توسط شرکت ارتباطات زیرساخت است که بیشترین سهم تعیین کننده در این میان مربوط به هزینه اپراتور کشورهای مقصد است .
 
سلمان در خصوص دسته بندی کشورها در حوزه مکالمات بین الملل گفت:کشورهای دنیا براساس نحوه برقراری ارتباط بین الملل به دو گروه عمده تقسیم می گردند، یکی کشورهایی که ارتباط فیزیکی مستقیم با آنها بر قرار است و به آن ارتباطات مستقیم می گوییم و دیگری کشورهایی که ارتباط مستقیم ندارند و توسط سایر کشور ها ترانزیت می شوند و به ان ارتباطات ترانزیت می گوییم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.