هزینه میلیاردی حمله اسرائیل به ایران

منابع اقتصادی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از تهدیدهای مقامات سیاسی این رژیم نسبت به راه انداختن شایعه جنگ علیه ایران، هزینه هرنوع هجوم علیه ایران را بیش از ۴۲ میلیارد دلار پیش بینی کردند.

خبرگزاری ایرنا: منابع اقتصادی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از تهدیدهای مقامات سیاسی این رژیم نسبت به راه انداختن شایعه جنگ علیه ایران، هزینه هرنوع هجوم علیه ایران را بیش از ۴۲ میلیارد دلار پیش بینی کردند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دو روز پیش، ۱۵ سفیر خود را در کشورهای مهم جهان فراخواند تا با آنها درخصوص اوضاع امنیتی این رژیم به مشورت بپردازد که مهم ترین موضوع این مشورت ها مساله ایران بود.

پیام هایی که این سفیران در این نشست دریافت کردند،دارای مفاد متناقضی بود از جمله پیام دستگاه های امنیتی این رژیم بخصوص پیام ‘افیگدور لیبرمان’ وزیر خارجه و پیام ‘یعقوب عامیدرور’ دبیر شورای امینت ملی (اسراییل).

بنابر گزارشی که موسسه تحقیقات تجاری ‘BDI’ رژیم صهیونیستی تهیه کرد میزان زیان این رژیم در صورت بروز جنگ برآورد شده است.

از جمله هزینه هایی که به آنها تحمیل خواهد شد، زیان دو میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی در استفاده از نیروهای احتیاطی خود است؛ اقتصاد این رژیم همچنین به دلیل تعطیل شدن روزهای کاری،حدود ده میلیارد دلار زیان خواهد دید.

علاوه بر این،در این گزارش آمده که در صورت ادامه یافتن این جنگ تنها به مدت ۳۰ روز،حداقل ده درصد از کارخانه های رژیم صهیونیستی ویران خواهد شد که تا مدت پنج سال بازسازی آنها به طول خواهد انجامید که در مجموع، تمامی این خسارت ها به بیش از ۴۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

افزایش قیمت جهانی نفت در صورت آغاز این جنگ نیز از دیگر زیان های احتمالی خواهد بود.

این گزارش همچنین اثر جنگ دوم لبنان را بر اقتصاد اسراییل با جنگ احتمالی این رژیم با ایران مقایسه کرده و آورده است که جنگ لبنان،حدود ۱٫۸ درصد از تولید ملی اسراییل را از میان برد و این در حالی است که تمامی تولید ملی در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۷۰ میلیارد دلار ارزش داشت اما درصورت آغاز جنگ با ایران وضعیت بطورکلی متفاوت خواهد بود چرا که دامنه جنگ به اندازه جنگ پیشین این رژیم نخواهد بود.

 در جنگ لبنان، تنها مناطقی از رژیم صهیونیستی به شکل جدی وارد جنگ شدند که تنها دربردارنده ۲۰ درصد از صنایع و اقتصاد این رژیم بودند اما در صورت آغاز جنگ با ایران مناطقی وارد جنگ خواهند شد که ۷۰ درصد از اقتصاد اسراییل را درخود جای داده اند که این امر باعث می شود هزینه این جنگ احتمالی از جنگ های پیشین به مراتب بیشتر باشد.           


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.