هزینه وکالت برای آثار به حراج رفته را صرف حفاظت از آنها کنیم

۳۰اردیبهشت،

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:هزینه‌ها به جای استخدام وکیل و خرید یک اثر تاریخی‌مان از حراجی، برای حفاظت از آثار صرف شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حسن کریمیان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سومین همایش ملی کانون میراث فرهنگی گفت: از طرفی آثار تاریخی را به ثبت می رسانیم و از سوی دیگر آنها را تخریب می کنیم پارادوف نقص وجود دارد و این موضوع بر می گردد به مدیریت مواریث میراث فرهنگی.
وی افزود: هماهنگی بین دستگاه های مختلف وجود دارد برای حل این مشکل  شورایی در حوزه ریاست جمهوری تشکیل شود  باید برای حفاظـت از آثار تاریخی اختصاص داده شود.
کریمیان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی به سرعت آثار تاریخی را ثبت می کند دیوان عدالت اداری خارج می کند و تعدادی از مالکین آثار تاریخی با صحنه سازی این آثار را خراب می کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: در مرحله اول باید این معزل را تعریف کنیم و سپس به صورت ریشه ای آن را حل کنیم.
کریمیان افزود: عوامل اصلی تخریب آثار تاریخی باید از بین برود در عرصه های بین المللی قوانین میراث فرهنگی ما مشکل دارند عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: قوانین میراث فرهنگی ما باید به قوانین بین المللی نزدیک شود چرا در کشورهای دیگر تخریب آثار تاریخی کمتر اتفاق می افتد به این سبب که آنها هر اثری را که دارند ثبت جهانی می کنند وی ادامه داد: ما هنوز شهر تاریخی استخر را ثبت جهانی نکردیم این شهر به تنهایی خودش یک ایران است هم اکنون ۵۱۳ شهر تاریخی در کشورمان داریم که همگی ارزش ثبت جهانی دارند.
کریمیان تصریح کرد: این موضوع دلهره آور است که ما وقتی یک اثر تاریخی مان در حراجی های کشورهای خارجی به فروش گذاشته می شوند وکیل می گیریم و در سرانجام بازنده می شویم با این پول می توانیم دورتادور شهر جریست را دیوار بکشیم.
امید غنمی مدیر کل امور حقوقی سازمان میراث فرهنگی در ادامه همایش گفت: بیشتر قوانین درخصوص میراث فرهنگی بیشتر در بحث مجازات بوده و مشکلات ما در ماده ۵۶۰ قانون است که این موضوع را محاکم قضایی به صورت واحد، احکام را صادر نمی کنند/ ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.